Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Vad är detta, jag hittar inget självklart i min bok?
Storlek, c:a 1,2 kråka :)
 

Bilagor

  • 2009_1001_181825_400.jpg
    2009_1001_181825_400.jpg
    86.2 KB · Visningar: 476
Hmm, tyckte inte att det stämde in på en ängspip...men jag har kanske fel..

/Matte

Ente förvånad. Piplärkor suger!!
Men att det är en pipis och inte en lärka, e dock 110%. Uteslutningsmetoden gör sedan att östliga arter kan strykas direkt, skärpipen en avgjort mycker mörkare, murrigare i dräkten, vattenpipen har ju sina typiska karaktärer på vår/sommar (samt är ännu ej obsad under vår/sommar i Schweden). Fältpip är det då rakt inte. Återstår gör träd- å ängspip, där trädpipen borde ha en renare vit botten på undersidan samt varmare gultoning i hak/struptrakten, men detta art-par kan vara lite tricky ibland. Men lokalen känns lite pucko för trädpip under aktuell årstid.

/Oscar
 
Haha, skön kommentar: Piplärkor suger!

/Roger

Osqar: Klart jag hajade att det var nån typ av piplärka, förklarade nog det hela lite kasst..

Men klart jag köper ditt resonemang, tyckte bara att den kändes lite för "lång"/"hög" för en ängpip men jag ger mig ;)
Gissade nog på det från en början faktiskt...

Men summan av kardemumman var iaf att piplärkor suger ;)

Vi höres!

/M
 
Hm, vad är detta? Den flaxade förbi i en väldig fart och jag är rätt dålig på fåglar i flykt känner jag.

Björktrast?
 

Bilagor

  • björk.jpg
    björk.jpg
    31.9 KB · Visningar: 511
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.