Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
psykbryt
Aktiv medlem
2 st bilder som togs förra året som jag vid granskning inte har riktigt koll på.
Någon som vet??
Jag skulle tro på svartmes.
tj57
Aktiv medlem
Jag skulle tro på svartmes.
Tittade på svartmes i fågelguiden men tyckte "min" var alldeles för mörk på ryggen för att vara svartmes. Tyckte det vita strecket bak på huvudet stämde. Men troligen är det svartisen.
Birdman
Aktiv medlem
Tittade på svartmes i fågelguiden men tyckte "min" var alldeles för mörk på ryggen för att vara svartmes. Tyckte det vita strecket bak på huvudet stämde. Men troligen är det svartisen.
Du kan med gott samvete sätta den som en svartmes.
// Daniel
Sluggster
Medlem
Dessa två kom på besök (i och för sig cirka en km bort men ändå.. ) Kan det vara havsörn? Vet att fåglarna på bilden blev jäkligt små då jag var tvungen att förminska den för att få in den här på forumet, men det är kanske någon som kan utröna vad det är ändå...
Bilagor
lofling
Aktiv medlem
Dessa två kom på besök (i och för sig cirka en km bort men ändå.. ) Kan det vara havsörn? Vet att fåglarna på bilden blev jäkligt små då jag var tvungen att förminska den för att få in den här på forumet, men det är kanske någon som kan utröna vad det är ändå...
Nu vet jag inte exakt vad det är, men varför inte beskära bilden så att endast fåglarna ser? Den blåa himlen tillför väl ingeting alls för en ev. identifiering?????
Sluggster
Medlem
Då blir det så här... inte mycket bättre...Nu vet jag inte exakt vad det är, men varför inte beskära bilden så att endast fåglarna ser? Den blåa himlen tillför väl ingeting alls för en ev. identifiering?????
Bilagor
Per Gustafsson
Ny medlem
Då blir det så här... inte mycket bättre...
Det är två havsörnar du har plåtat.
Sluggster
Medlem
Tusen tack för hjälpen!Det är två havsörnar du har plåtat.
/Maria
Birdman
Aktiv medlem
Tjejen fota denna fågel som härja på gården. Vad är det för nått, tycker den ser väldigt exotiskt ut
Ja det är verkligen en exotisk art, nämligen en härfågel. Relativt sällsynt om än årlig i ett antal ex varje år. Misstänks häcka på Öland...
Rolig obs, grattis!
// Daniel
Dunedan
Aktiv medlem
Ja det är verkligen en exotisk art, nämligen en härfågel. Relativt sällsynt om än årlig i ett antal ex varje år. Misstänks häcka på Öland...
Rolig obs, grattis!
// Daniel
Tack för svar!
Den har nog flugit ganska vilse då den hamnat i Hälsingland.
lazze_gurra
Aktiv medlem
Birdman
Aktiv medlem
lazze_gurra
Aktiv medlem
Tack för det!
Per Gustafsson
Ny medlem
Tack för svar!
Den har nog flugit ganska vilse då den hamnat i Hälsingland.
Läckert! Vart i Hälsingland?
Dunedan
Aktiv medlem
Läckert! Vart i Hälsingland?
I Trönödal, kan kanske röra sig om en unge då den inte var så rädd för katten, men katten va rädd för människan som tur var och fågeln klarade sig denna gång