Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Alla tre stämmer utmärkt, ingen dålig flock!Semestrade på Öland i dagarna och hann med nån timmes skådande mellan flundreätande och tigrar med tuggummi i pälsen..
Vad blir det av de här; gissar på myrspov, kustpipare och kustsnäppa?
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Den sista är en ängspiplärka, men den första blir jag osäker på. Det är ju en vadare, och den känns lite spov-lik, nä, jag väntar på de mer duktiga.Var uppe och vandrade vid Sylarna förra veckan och fick syn på dessa fåglar, vad är det för några??
/Matte
Per
Aktiv medlem
Alla tre stämmer utmärkt, ingen dålig flock!
Tack för det!
Birdman
Aktiv medlem
Var uppe och vandrade vid Sylarna förra veckan och fick syn på dessa fåglar, vad är det för några??
/Matte
Den under är som sagt en ängspiplärka. Den övre är också som sagt en vadare, där jizzen (skådarspråk för helhetsintryck) säger mig att det är en rödbena.
// Daniel
Osquar
Aktiv medlem
Semestrade på Öland i dagarna och hann med nån timmes skådande mellan flundreätande och tigrar med tuggummi i pälsen..
Vad blir det av de här; gissar på myrspov, kustpipare och kustsnäppa?
Som sagt, en riktigt fet flock! Alla tre arterna är s.k arktiska vadare och dessutom i nästan full sommardräkt. Saknas gör spovsnäppan, som oxå är en snygg röding.
Grattis till bilden!
/Oscar
Per
Aktiv medlem
Som sagt, en riktigt fet flock! Alla tre arterna är s.k arktiska vadare och dessutom i nästan full sommardräkt. Saknas gör spovsnäppan, som oxå är en snygg röding.
Grattis till bilden!
/Oscar
Tack, ja det var lite kul! Är ingen hårdskådare, tror att jag bara sett myrspov på Nya Zealand tidigare och kustpipare vet jag inte om jag kryssat överhuvudtaget.
Per
Osquar
Aktiv medlem
Lövis eller granis?
Lövis.
Gula dojjor, överlag ganska gul i dräkten, ger ett större/kraftigare intryck än en Granis (om än så subtilt...).
/Oscar
Piekert
Medlem
Lövis.
Gula dojjor, överlag ganska gul i dräkten, ger ett större/kraftigare intryck än en Granis (om än så subtilt...).
/Oscar
tack för ett snabbt svar!!
Piekert
Medlem
Jag kom på en till som jag behöver att nån ska fastställa!
Först trodde jag det va en ormis eller glada för dom är rätt vanliga här där jag bor. Men nu när jag kollar på den i datorn tycker jag det ser ut som en fiskljuse? Den flög i riktning mot krankesjön och vombsjön så det känns som om det kan stämma?
Först trodde jag det va en ormis eller glada för dom är rätt vanliga här där jag bor. Men nu när jag kollar på den i datorn tycker jag det ser ut som en fiskljuse? Den flög i riktning mot krankesjön och vombsjön så det känns som om det kan stämma?
Bilagor
C-nord
Aktiv medlem
Nya skräpbilder
Nu har jag siktat en annan rovfågel som jag skulle vilja veta vad det är.
Fotad runt lunch, ganska ljudlig av sig så det var så jag upptäckte den och den flög rätt så högt, jag känner verkligen att min nästa investering blir ett vettigt fast tele typ 400/5.6 då det jag har nu är alldeles för oskarpt på 5.6 och dessutom MF så jag hinner helt enkelt inte med
Hursomhelst här kommer lite bilder:
Nu har jag siktat en annan rovfågel som jag skulle vilja veta vad det är.
Fotad runt lunch, ganska ljudlig av sig så det var så jag upptäckte den och den flög rätt så högt, jag känner verkligen att min nästa investering blir ett vettigt fast tele typ 400/5.6 då det jag har nu är alldeles för oskarpt på 5.6 och dessutom MF så jag hinner helt enkelt inte med
Hursomhelst här kommer lite bilder:
Bilagor
C-nord
Aktiv medlem
Ormvråk.
// Daniel
Tackar! snabbt som vanligt ;-)
Osquar
Aktiv medlem
kan det här möjligen vara en ung Björktrast???
Icke trast. Piplärka, 99% trädpiplärka.
/Oscar
Alexandersson
Aktiv medlem
Min magkänsla sa också direkt trädpiplärka.. men är inte helt säker, dock som Stefan skriver är det en piplärka och inte en trast.
Icke trast. Piplärka, 99% trädpiplärka.
/Oscar