ANNONS
Annons

Fågelidentifikation

Kassa bilder men ändå...

Var uppe och vandrade vid Sylarna förra veckan och fick syn på dessa fåglar, vad är det för några??

/Matte

Bilagor

• _DSC3600.jpg
    _DSC3600.jpg
    40.5 KB · Visningar: 526
  • _DSC3566.jpg
    _DSC3566.jpg
    65.1 KB · Visningar: 525
Semestrade på Öland i dagarna och hann med nån timmes skådande mellan flundreätande och tigrar med tuggummi i pälsen..

Vad blir det av de här; gissar på myrspov, kustpipare och kustsnäppa?

Bilagor

• vadare.jpg
    vadare.jpg
    49 KB · Visningar: 515
Var uppe och vandrade vid Sylarna förra veckan och fick syn på dessa fåglar, vad är det för några??

/Matte

Den under är som sagt en ängspiplärka. Den övre är också som sagt en vadare, där jizzen (skådarspråk för helhetsintryck) säger mig att det är en rödbena.

// Daniel

Semestrade på Öland i dagarna och hann med nån timmes skådande mellan flundreätande och tigrar med tuggummi i pälsen..

Vad blir det av de här; gissar på myrspov, kustpipare och kustsnäppa?

Som sagt, en riktigt fet flock! Alla tre arterna är s.k arktiska vadare och dessutom i nästan full sommardräkt. Saknas gör spovsnäppan, som oxå är en snygg röding.

Grattis till bilden!

/Oscar

Som sagt, en riktigt fet flock! Alla tre arterna är s.k arktiska vadare och dessutom i nästan full sommardräkt. Saknas gör spovsnäppan, som oxå är en snygg röding.

Grattis till bilden!

/Oscar

Tack, ja det var lite kul! Är ingen hårdskådare, tror att jag bara sett myrspov på Nya Zealand tidigare och kustpipare vet jag inte om jag kryssat överhuvudtaget.

Per

Jag kom på en till som jag behöver att nån ska fastställa!
Först trodde jag det va en ormis eller glada för dom är rätt vanliga här där jag bor. Men nu när jag kollar på den i datorn tycker jag det ser ut som en fiskljuse? Den flög i riktning mot krankesjön och vombsjön så det känns som om det kan stämma?

Bilagor

• DSC_0417.jpg
    DSC_0417.jpg
    4 KB · Visningar: 450
Nya skräpbilder

Nu har jag siktat en annan rovfågel som jag skulle vilja veta vad det är.

Fotad runt lunch, ganska ljudlig av sig så det var så jag upptäckte den och den flög rätt så högt, jag känner verkligen att min nästa investering blir ett vettigt fast tele typ 400/5.6 då det jag har nu är alldeles för oskarpt på 5.6 och dessutom MF så jag hinner helt enkelt inte med :)

Hursomhelst här kommer lite bilder:

Bilagor

• 1.jpg
    1.jpg
    12.6 KB · Visningar: 434
  • 4.jpg
    4.jpg
    12.6 KB · Visningar: 450
  • 6.jpg
    6.jpg
    15.5 KB · Visningar: 441
  • 7.jpg
    7.jpg
    15.4 KB · Visningar: 441
  • 8.jpg
    8.jpg
    16.1 KB · Visningar: 431
kan det här möjligen vara en ung Björktrast???

Bilagor

• bird1.jpg
    bird1.jpg
    87.6 KB · Visningar: 480
  • bird2.jpg
    bird2.jpg
    81.6 KB · Visningar: 478
Det var ju roligt....oftast när jag fotar nån fågel som är sådär randig framtill brukar det vara Björktrast :)
Tack så mycket Stefan o Martin för snabbt svar..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar