Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Birdman
Aktiv medlem
Även denna ärla är en sädesärla. De kan se rejält gula ut nu på tidiga höstkanten.
Denna individ har svart på bröstet vilket inte någon av de andra arterna har. Gulärlan är bland annat mer olivgrön på ryggen och har en annan grundton, citronärlan har en gulaktig undergump men kan i övrigt vara lik sädesärlan i vissa dräkter. Ingen av de två har dock sädesärlans svarta på bröstet.
// Daniel
Denna individ har svart på bröstet vilket inte någon av de andra arterna har. Gulärlan är bland annat mer olivgrön på ryggen och har en annan grundton, citronärlan har en gulaktig undergump men kan i övrigt vara lik sädesärlan i vissa dräkter. Ingen av de två har dock sädesärlans svarta på bröstet.
// Daniel
Marieliz
Aktiv medlem
Även denna ärla är en sädesärla. De kan se rejält gula ut nu på tidiga höstkanten.
// Daniel
Tusen tack Daniel....mycket intressant info.
Silver räven
Medlem
Osquar
Aktiv medlem
Vad kan detta vara för något jag fotade i maj på Värmdö ?
Knipa, hona.
/Oscar
Silver räven
Medlem
Tackar.
Tackar för snabbt svar.Det var den långa vita teckningen på sidan som jag inte tyckte att den stämde med boken.
Tackar för snabbt svar.Det var den långa vita teckningen på sidan som jag inte tyckte att den stämde med boken.
mange75
Aktiv medlem
mange75
Aktiv medlem
alla tre är fiskgjusar.
// daniel
tackar tackar !!
Osquar
Aktiv medlem
arne strömberg
Aktiv medlem
Lärkfalk.
Mvh
Arne
Mvh
Arne
Osquar
Aktiv medlem
Lärkfalk.
Mvh
Arne
Leffen är inte brun på ovansidan samt har heller inte den stjärtteckning som Toffen har. Vidare så har Leffen ett betydligt bredare mustachstreck än Toffen.
Notera att aktuella bilder är väl kontrastrika och färgmättade samt underexponerade. Det lurar lite...
/Oscar
arne strömberg
Aktiv medlem
Leffen är inte brun på ovansidan samt har heller inte den stjärtteckning som Toffen har. Vidare så har Leffen ett betydligt bredare mustachstreck än Toffen.
Notera att aktuella bilder är väl kontrastrika och färgmättade samt underexponerade. Det lurar lite...
/Oscar
Hm, skrev samtidigt som du (ville inte korrigera)
Ja det var kanske lurigt, tänkte mig en ung lärkfalk, tycker inte man brukar se sådan tydlig ansiktsteckning hos tornfalk, men jag ger mig.
Arne
Marieliz
Aktiv medlem
Är dessa fåglar ormvråkar???
Hade ikväll turen att se 4st av dessa fåglar, tre st rävar och ett rådjur SAMTIDIGT på ett nyslaget fält.
En helt underbar syn.....
Hade ikväll turen att se 4st av dessa fåglar, tre st rävar och ett rådjur SAMTIDIGT på ett nyslaget fält.
Bilagor
Osquar
Aktiv medlem
Är dessa fåglar ormvråkar???
Yepp!
/Oscar