Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Jag bär inte min med mig, jag kikar i den när jag fått över bilderna till datorn.:)
 
Brun kärrhök??

Har sett brun kärrhök förut på platsen men vingarnas undersida hade bara ett mindre ljust fält innanför de mörka vingspetsarna. Den är flög över en bred vik. De andra cirklade över strand- och vassäng.
 

Bilagor

  • _dsc3069 brun kärrhök 400x170.jpg
    _dsc3069 brun kärrhök 400x170.jpg
    22.8 KB · Visningar: 397
Re: Brun kärrhök??

gun25 skrev:
Har sett brun kärrhök förut på platsen men vingarnas undersida hade bara ett mindre ljust fält innanför de mörka vingspetsarna. Den är flög över en bred vik. De andra cirklade över strand- och vassäng.

Ormvråk

/Oscar
 
Ytterligare en vadare, en snäppa av drillvariant kanske? (ja, en suddsnäppa är det definitivt, men den kanske har två namn...)
 

Bilagor

  • drill.jpg
    drill.jpg
    27.1 KB · Visningar: 346
Börringevråk?

Jag utgår ifrån att det här extremljusa exemplaret är en ormvråk, eller den kanske inte ens är extremljus?
 

Bilagor

  • börringe1.jpg
    börringe1.jpg
    29.3 KB · Visningar: 333
Är det ovanligt att de är så här ljusa? Jag har sett rätt många ormvråkar tycker jag, men den här stack ut lite extra, eller?
 
Svårt för mig att svara på, men det finns säkert någon som kan. Men de är ju vanligare i Skåne än någon annanstans i landet. Jag har sett ljusare individer än denna och de varierar riktigt mycket.

// Daniel
 
Rovfågel

Jag var ute och gjorde ett reportage om Segelflyg igår, vi mötte då denna rovfågel i samma termikblåsa som seglade längs vingen med oss.

tyvärr sitter jag i planet med ett fast 14mm, så att jag överhuvudtaget träffade fågeln är en bedrift. Kan någon hjälpa till med vad det är.

Jag skulle tippa på en storlek under Örn, men ganska stor ändå. Som ni ser på den "suddiga" bilden var den ljusa delen på vingen ganska markant.

Det kanske är ett omöjligt uppdrag att indentfiera den?
 

Bilagor

  • fågel.jpg
    fågel.jpg
    2.6 KB · Visningar: 272
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.