Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Alexandersson
Aktiv medlem
Fågelguiden kostar 99:- på rea och anses av många vara världens bästa fågelbok. KÖP! Bär alltid med mig min, ovärderlig.
RG
Avslutat medlemskap
Alexandersson skrev:
Fågelguiden kostar 99:- på rea och anses av många vara världens bästa fågelbok. KÖP! Bär alltid med mig min, ovärderlig.
Tror jag har den på landet får leta lite när jag kommer dit.
Anders Östberg
Guest
Jag bär inte min med mig, jag kikar i den när jag fått över bilderna till datorn.
gun25
Medlem
Osquar
Aktiv medlem
Re: Brun kärrhök??
Ormvråk
/Oscar
gun25 skrev:
Har sett brun kärrhök förut på platsen men vingarnas undersida hade bara ett mindre ljust fält innanför de mörka vingspetsarna. Den är flög över en bred vik. De andra cirklade över strand- och vassäng.
Ormvråk
/Oscar
Osquar
Aktiv medlem
Lars Johnsson skrev:
Tack Oscar, och hoppas du återkommer senare
Yepp, det är en Streak-eared Bulbul (stavade fel tidigare).
/Oscar
Lars Johnsson
Aktiv medlem
Osquar skrev:
Yepp, det är en Streak-eared Bulbul (stavade fel tidigare).
/Oscar
Tack så mycket. Inte så lätt med fåglarna från Syd-Ost Asien
Alexandersson
Aktiv medlem
Drillsnäppa
Osquar
Aktiv medlem
frlu
Aktiv medlem
Rovfågel
Jag var ute och gjorde ett reportage om Segelflyg igår, vi mötte då denna rovfågel i samma termikblåsa som seglade längs vingen med oss.
tyvärr sitter jag i planet med ett fast 14mm, så att jag överhuvudtaget träffade fågeln är en bedrift. Kan någon hjälpa till med vad det är.
Jag skulle tippa på en storlek under Örn, men ganska stor ändå. Som ni ser på den "suddiga" bilden var den ljusa delen på vingen ganska markant.
Det kanske är ett omöjligt uppdrag att indentfiera den?
Jag var ute och gjorde ett reportage om Segelflyg igår, vi mötte då denna rovfågel i samma termikblåsa som seglade längs vingen med oss.
tyvärr sitter jag i planet med ett fast 14mm, så att jag överhuvudtaget träffade fågeln är en bedrift. Kan någon hjälpa till med vad det är.
Jag skulle tippa på en storlek under Örn, men ganska stor ändå. Som ni ser på den "suddiga" bilden var den ljusa delen på vingen ganska markant.
Det kanske är ett omöjligt uppdrag att indentfiera den?
Bilagor