Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Birdland
Aktiv medlem
Vad kan detta vara ?? (ursäkta den dåliga kvlitén, var långt bort)
Bild 1. gissar jag på Brun kärrhök..
Bild 2 & 3 gissar jag Fiskgjuse (sågs förövrigt störtdyka ner i vattnet)
/Magnus
Det är gjuse på alla bilderna.
Birdland
Birdland
Aktiv medlem
Kanske en grå flugsnappare på väg att landa?
Helt rätt!
birdland
Alexandersson
Aktiv medlem
Hej igen!
Jag hade några frågebilder på sidan 171. Är det någon som har några tips?
Jag tror du har gissat rätt på alla dina fåglar förutom din bruna ärtsångare som ser ut som en törnsångare i mina ögon. Läckra bilder, gömsle eller suttit still länge?
Per
Aktiv medlem
Läckra bilder, gömsle eller suttit still länge?
Instämmer - tjusigt Gunnar! Björnbär verkar vara grejjen för dagen, man kanske skulle ta och leta upp ett snår..
Per
gunau
Aktiv medlem
Instämmer - tjusigt Gunnar! Björnbär verkar vara grejjen för dagen, man kanske skulle ta och leta upp ett snår..
Per
Tack för er hjälp. Den bruna är nog en törnsångare, nu när man läser fågelboken på rätt sätt. Nej, det behövdes inget gömsle men jag fick klä mig och kameran i regnställ. Sedan satt jag några timmar i närgheten av snåren och fåglarna kom någorlunda nära. Ljuset blev ganska bra i regnet men det krävde ISO 500 för att inte allt skulle bli suddigt.
Birdland
Aktiv medlem
På denna sångare har jag inget riktigt förslag. Den var ju betydligt brunare än de jag tolkat som ärtsångare. Vad kan det vara?
Du har alla rätt på övriga bilder och denna visar en törnsångare. Ett bra kännetecken är den bruna ovansidan som inte ärtan uppvisar. Birdland
Birdman
Aktiv medlem
Har varit på Christiansö en sväng och där fanns det en del flyttande småfåglar. Är detta möjligen en svartvit flugsnappare?
Lite OT, men jag tar chansen ändå!
Är det Christiansö som ligger utanför Bornholm. Har själv tänkt mig att åka dit någon höst (slutet sept el. början okt) för lite skådning (klassisk dansk raritetsö). Hur funkar det med övernattning, båttransporter etc. Nyfiken...
Tack
// Daniel
gunau
Aktiv medlem
Lite OT, men jag tar chansen ändå!
Är det Christiansö som ligger utanför Bornholm. Har själv tänkt mig att åka dit någon höst (slutet sept el. början okt) för lite skådning (klassisk dansk raritetsö). Hur funkar det med övernattning, båttransporter etc. Nyfiken...
Tack
// Daniel
Hej!
Enklast är nog att resa via Simrisihamn där det går "direktfärja". Jag betalde 450 SEK t.o.r. Kolla www.bornholmsexpressen.se för exakta tider och mer info. Bor gör man på vårdshuset eller i tält. Ganska få platser. Mer info på www.christiansoe.dk.
Man skall nog stanna ett par dagar då t.ex hård vind gör att det inte kommer så mycket fågel. Lycka till! /gunnar
Birdman
Aktiv medlem
Hej!
Enklast är nog att resa via Simrisihamn där det går "direktfärja". Jag betalde 450 SEK t.o.r. Kolla www.bornholmsexpressen.se för exakta tider och mer info. Bor gör man på vårdshuset eller i tält. Ganska få platser. Mer info på www.christiansoe.dk.
Man skall nog stanna ett par dagar då t.ex hård vind gör att det inte kommer så mycket fågel. Lycka till! /gunnar
Tackar för det!
// Daniel
boxen
Aktiv medlem
Gulo
Aktiv medlem
Sparvhök (ev. duvhök?).
// Tobbe
En sparvhök är det som sagt...
// Daniel
Tackar!