Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Hej!
Även jag har ett par bilder på en fågel som jag inte har en aning om vad det kan vara.
Bilderna togs vid Big Sur i Kalifornien.
Det blev inte så bra bilder då jag bara hade min Dimage A200 med 200mm brännvidd, men det kanske är någon som kan tyda bilderna ändå :p
 

Bilagor

  • pict2452.jpg
    pict2452.jpg
    85 KB · Visningar: 686
Thomas Långs 2 rovfåglar

Jag får dem till pilgrimsfalk och en 2-3 årig till havsörn. Inte årsunge p.g.a ruggningsluckor samt att en årsunge skulle ha mer svart på näbben. En 2k (k=kalenderår) fågel har lite svart och en 3k endast en svart skugga på näbben (som denna ser ut att ha just på den här bilden). Dock är jag inte dösäker på rovfåglar men visst yngre havsörn är helt rätt.
 
Ja, nu när jag såg lite exempel så tror jag allt att det är en sådan, mönstret och färgerna stämmer bra överens. Tack för hjälpen!
 
Kan detta vara en förbiflygande myrspov??? Fotat ihop med andra vadare i Falsterbo.
 

Bilagor

  • flygande myrspov, nog 400.jpg
    flygande myrspov, nog 400.jpg
    59.6 KB · Visningar: 581
Ännu en vadare jag inte kan definiera. Fy vad detta är svårt. Kan någon känna igen den?
 

Bilagor

  • vet ej 400.jpg
    vet ej 400.jpg
    63.3 KB · Visningar: 572
Myrspov är helt korrekt. Den sista vadaren är en roskarl.

Tack för svaret, Daniel. Jag har några till som jag undrar över men skall försöka leta i ett par böcker först. Återkommer.
 
Detta borde vara en kärrsnäppa enligt mina studier i böckerna. Stämmer det?
 

Bilagor

  • kärrsnäppa 400.jpg
    kärrsnäppa 400.jpg
    53.7 KB · Visningar: 514
Ännu en jag inte riktigt får ihop. Större än de jag kallar kärrsnäppor men mindre än myrspoven. Ganska talrik. Verkar ha gröna ben men så enkelt kan det väl inte vara????? Vad tror ni det är för vadare?
 

Bilagor

  • susp grönbena 400.jpg
    susp grönbena 400.jpg
    58.9 KB · Visningar: 504
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.