pdahlen
Aktiv medlem
Det är en järnsparv.
Mvh Toni
Tack för ett snabbt svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är en järnsparv.
Mvh Toni
Tack för ett snabbt svar
Någon som kan hjälpa mig med denna? / Tack på förhand..
Det är en bergfink du fotat.
Vad säger expertisen här? Tita, men Tall eller En? Vill ju inte kryssa fel...
Entita
Med vänlig hälsning peter
Tack!
Vi tar två till, den som sitter i trädet tror jag är en ormvråk, men fick inte kollat bra nog när den flög dit. Den flygande var något mindre, den har jag ingen gissning på alls. Ängarna runt Säve, Hisingen, om det är till hjälp.
hélt rätt med ormvråk. den flyktbilden lämner en del att önska, men tornfalk passar bra.
peter
Tusen tack. Bättrar mig så sakteliga på fågelidentifikationen
visst är det en svartmes som sagt innan. vilka var de andra förslagen och vem vann?Är detta en svartmes, eller.....
Lite olika åsikter i familjen.
visst är det en svartmes som sagt innan. vilka var de andra förslagen och vem vann?
Med vänlig hälsning peter
Frun som vanligt!
Jag har förväxlat svartmes och entita förut och här (södra Jämtland) har vi gott om talltitor så det var väl mitt bud.
Tack Kjell och Peter för snabba svar
Jag har försökt att kolla på alla möjliga bilder av olika hökar med hittar ingen där det svarta från vingarnas yttre del fortsätter i ett tydligt band in mot kroppen och med ett tydligt vitt parti på buken och ut på vingarna så som på bilden. Vet förstås att hökarna har många varianter men tycker det är svårt att bestämma. Fotat vid Hornborgasjön.