Karuzzell
Aktiv medlem
Det är en sparvhök. Bra att du skriver var o när!
Med vänlig hälsning peter
Tack Peter!
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Det är en sparvhök. Bra att du skriver var o när!
Med vänlig hälsning peter
Denna fågel har jag aldrig sett förut, jag har googlat på diverse färg och storlekskombinationer men överlåter nu artbestämmandet till proffsen på denna sida. Vad är det för fågel?
Denna fågel har jag aldrig sett förut, jag har googlat på diverse färg och storlekskombinationer men överlåter nu artbestämmandet till proffsen på denna sida. Vad är det för fågel?
Kan ni hjälpa mig med att identifiera denna rovis plåtad i dag vid Drättinge gård, öster om Landsjön.
Trodde först att det var en Ormvråk juvenil eftersom de har sitt revir här men blev lite fundersam kring den "gråa" dräkten
Visa bilaga 142298
MVH
Mats C
Är ingen expert men tror det skiljer på ögonen också. Ormvråk mörka/bruna. Bivråk gula.
Tack! Nu ska jag jämföra "mina" rovfåglar utifrån din ram. Noterade förstås ögonbrynsstrecket och den relativt lilla storleken men det hjälpte mig inte mycket.
Med vänlig hälsning
Eva
Hej!
Dessa tre vadare huserar just nu vid Vombsjöns strandkanter, Skåne.
Vilka är de tre?
Hälsningar och tack för svar!
/ Deerhunter
Fick några bilder på den här vråken för några dar sen i Västmanland/Arboga. Vid första anblicken ser det ut som en vanlig mörk ormvråk, men när den vände ovansidan till visade den vita fläckar på bägge vingarna. Troligast är det en vanlig ormvråk med nån form av missfärgning eller ruggning som ställer till det men ville i alla fall ställa frågan här. Kan det vara något annat?
//Lars
Som vanligt osäker på dessa.
Är detta en sparv- eller duvhök?
/Henrik
Fick du någon mer bild på denna?