Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
gavia
Aktiv medlem
Skulle uppskatta hjälp med identifiera denna andfågel som sågs vid Råstasjön idag.
vigg, bra att du skriver var o när den bilden är tagen !!
Med vänlig hälsning peter berglin
joakimos
Aktiv medlem
vigg, bra att du skriver var o när den bilden är tagen !!
Med vänlig hälsning peter berglin
Tack för hjälpen. Satt med Fågelguiden och undersökte men kunde inte komma fram till något exakt resultat. Ser nu när jag vet mer, Tack!
Karuzzell
Aktiv medlem
Osquar
Aktiv medlem
Vore tacksam för lite hjälp med några fåglar, som jag är osäker på. Den första fotograferade jag helt nyligen på Fokstumyra (Dovre) i Norge.
Gissar själv på juvenil buskskvätta...
Med vänlig hälsning
Eva
Ung blåhake (det roströda på stjärten avslöjar det)
/Oscar
Karuzzell
Aktiv medlem
Tack för ditt snabba klargörande, som gjorde mig förvånad! Det hade jag inte gissat på. Saknade både ögonbrynsstreck och antydan till haklapp men den roströda stjärten gjorde mig fundersam. Jag letade efter blåhakar på platsen och tror, att jag fick några på bild. En hane och en hona eller ännu en ungfågel?
Mvh
Eva
Mvh
Eva
Bilagor
jnd65
Avslutat medlemskap
Vad är detta gissar på Orre eller Tjäder, men vilken?Sjöändan Norra hörken i går kväll alldeles för sent.
Jag vill få det till en orre, det smäckra huvudet och hela intrycket av kroppen.
gavia
Aktiv medlem
Nu behöver jag hjälp igen. Fann på dessa igår (15:e aug) vid S:a Hyn utanför Karlstad men är ej säker på vad det är. Min gissning är Kärrsnäppa
det är svårt att se några avgörande karaktärer på detta foto. men jag spänner bågen o säger brushane.
bla för att tydligt vingband saknas och läng på näbb i förhållande till kroppsstorlek
Med vänlig hälsning peter
jono
Aktiv medlem
det är svårt att se några avgörande karaktärer på detta foto. men jag spänner bågen o säger brushane.
bla för att tydligt vingband saknas och läng på näbb i förhållande till kroppsstorlek
Hej Peter
Det är troligare att det är Brushane, benen sticket ju ut och det är ju typiskt Brushane
// Jonas
gavia
Aktiv medlem
Hej Peter
Det är troligare att det är Brushane, benen sticket ju ut och det är ju typiskt Brushane
// Jonas
?? ja det var precis vad jag skrev!
Tonyeagle
Aktiv medlem
Förvisso inte
Det skrev du väl ändå inte
?? ja det var precis vad jag skrev!
kujak
Aktiv medlem
Jo, det gjorde han väl? Läs 14110 igen så framgår det tydligt.
Tbirder
Aktiv medlem
Ar det möjligt, att avgöra om detta är en ormvråk eller möjligen något annat? Vad i så fall.
Fotograferad i sydvästra Skåne i kväll.
Det är en sparvhök.
Mvh Toni
Tbirder
Aktiv medlem
Stort tack! Skulle du vilja berätta hur du kan avgöra det utan att man ser varken bröst eller stjärt?
Med vänlig hälsning
Eva
Jag ska försöka Huvudteckningen med det vita ögonbrynsstrecket, den klena näbben, huvudets form mer allmänt och det relativt stora ögat i förhållande till huvudet. Hoppas det kan vara till hjälp. Jag vet att rovfåglar kan vara lite knepigt när man är ovan.
gavia
Aktiv medlem
Ar det möjligt, att avgöra om detta är en ormvråk eller möjligen något annat? Vad i så fall.
Fotograferad i sydvästra Skåne i kväll.
Det är en sparvhök. Bra att du skriver var o när!