Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Osquar
Aktiv medlem
Förväntar mig inte Blåhake i Mora, då den verkar vara juvenil blir jag osäker
Det är en blåhake, en 2K-fågel, dvs född i fjol, och håller på att anlägga sommardräkten. Troligtvis en hona.
/Oscar
JoakimOlsson
Aktiv medlem
Tack så mycket! Ja jag ska nog köpa den, nog värt.
Kan även rekommendera http://fageln.se/ som har en smart sökfunktion - även om den inte alltid hittar rätt
Warbird
Aktiv medlem
Kan även rekommendera http://fageln.se/ som har en smart sökfunktion - även om den inte alltid hittar rätt
Den länken var ny för mig, tack!
H_W
Aktiv medlem
Vad är detta för någon? brukar sitta i samma träd och sjunga.
En svartvit flugsnappare sjunger för dig.
J O Härnström
Aktiv medlem
H_W
Aktiv medlem
Hejsan
Hemma vid åkanten i morse.
Kan det möjligtvis vara en forsärla?
MVH J O
Forsärla stämmer bra!
J O Härnström
Aktiv medlem
Tackar.
Kul att lära sig lite.
MVH J O
Kul att lära sig lite.
MVH J O
LottaLeijon
Aktiv medlem
Två rovfåglar som jag inte kan placera. Den första plåtade jag och mötte sedan en fågelexpert som frågade om jag sett bivråken för en stund sedan. Den andra såg jag idag, den var ju ännu vitare men det kanske ormvråken kan vara?
Bilagor
Tbirder
Aktiv medlem
Två rovfåglar som jag inte kan placera. Den första plåtade jag och mötte sedan en fågelexpert som frågade om jag sett bivråken för en stund sedan. Den andra såg jag idag, den var ju ännu vitare men det kanske ormvråken kan vara?
Första är en ormvråk och den andra är en fiskgjuse.
Mvh Toni
LottaLeijon
Aktiv medlem
Fiskgjuse, ja jisses så fel ute jag var. Tack för hjälpen!
krämskaft
Aktiv medlem
Osquar
Aktiv medlem
Fotat genom köksfönstret i förra veckan på Alnö utanför Sundsvall. Kan detta vara en juvenil domherre - som redan kan konsten att käka solrosfrön?
Helt korrekt!
/Oscar
krämskaft
Aktiv medlem
Helt korrekt!
/Oscar
Tack! Då lärde jag mig något nytt!
krämskaft
Aktiv medlem
De här då. Fotade 29/4 på Stornäset utanför Sundsvall. Det borde vara Storspov - det kryllar av dem där - men jag tycker inte näbbarna är så långa och dessutom är de mörka ögonstrecken ganska kraftigt markerade. Alltså, kan det vara småspov?
Bilagor
gavia
Aktiv medlem
De här då. Fotade 29/4 på Stornäset utanför Sundsvall. Det borde vara Storspov - det kryllar av dem där - men jag tycker inte näbbarna är så långa och dessutom är de mörka ögonstrecken ganska kraftigt markerade. Alltså, kan det vara småspov?
småspov yes.
Med vänlig hälsning peter berglin
gavia
Aktiv medlem
Förväntar mig inte Blåhake i Mora, då den verkar vara juvenil blir jag osäker
kan väl bara tillägga att det inte finns några juvenila blåhakar i maj i norra Sverige. så långt har de inte hunnit då...
krämskaft
Aktiv medlem
småspov yes.
Tackar. Nytt kryss!