Tack!
Vilka är kännetecken?(På de bilder jag sett så tycker jag den är mer lik buskskättan i färgerna)
Oj, det är flera skillnader, arterna är inte ens släkt med varandra... Du nämner att "färgerna är lika", vilket jag misstänker att det är hona/ungfågel buskskvätta som du då avser. Hane buskskvätta skiljer sig ordentligt från sävsångare i färger, bland annat.... (Googla på "Buskskvätta, hane", välj bilder).
När det gäller de mer återhållsamt färgade honorna/ungfåglarna, så skiljer dom sig från sävsångare på kroppsbyggnad, stjärtlängd, näbb samt biotopval (även om båda arterna kan tillfälligt uppträda i respektives normala biotoper).
Buskskvättan är en kortstjärtad och "kompakt" pippi med en klenare näbb, helt annorlunda kroppsform än sävsångarens mer långsträckta och "smalare" kroppsform. Näbben är längre, huvudform/"ansiktsuttrycket" mer "aggressivt" etc etc....
Vet inte var du har tittat på bilder, men om du för ett par hundringar köper "världens bästa fågelbok" Fågelguiden, så kommer bra många frågetecken att rättas ut.
/Oscar