Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Karuzzell
Aktiv medlem
stämmer finfint!
Med vänlig hälsning peter
Tack Peter! Svartsnäppa var inte vad jag tänkte på när jag tog bilden men de röda benen gav mig en hint. Var dock väldigt osäker. Jag är mycket tacksam för att få bekräftat,om mina gissningar är korrekta.
Med vänlig hälsning
Eva
Orre
Avslutat medlemskap
Tack Peter! Svartsnäppa var inte vad jag tänkte på när jag tog bilden men de röda benen gav mig en hint. Var dock väldigt osäker. Jag är mycket tacksam för att få bekräftat,om mina gissningar är korrekta.
Med vänlig hälsning
Eva
Den man kan förväxla med är väl rödbena, men här är näbben alldeles för lång för rödbena, så svartsnäppa !
//Benny
paanberg
Aktiv medlem
Hej.
Denna fågel skådades igår i Hungaskogen utanför Trosa. Någon som kan upplysa mig om vad det är? Alla bilderna är av samma individ. Tyvärr fick jag ingen riktigt bra bild...
Denna fågel skådades igår i Hungaskogen utanför Trosa. Någon som kan upplysa mig om vad det är? Alla bilderna är av samma individ. Tyvärr fick jag ingen riktigt bra bild...
Bilagor
Tbirder
Aktiv medlem
Hej.
Det är en ung domherrehanne som håller på att byta sin bruna ungfågeldräkt mot röda fjädrar.
Mvh Toni
paanberg
Aktiv medlem
Det är en ung domherrehanne som håller på att byta sin bruna ungfågeldräkt mot röda fjädrar.
Tack Toni
Det har jag aldrig sett förut och jag kände mig mycket förbryllad.
mvh Magnus
Osquar
Aktiv medlem
Tack Toni.
Det har jag aldrig sett förut och jag kände mig mycket förbryllad.
mvh Magnus
Det är nog rätt många som inte har sett domherre i detta stadiet av dräktbyte (ruggning), bl.a undertecknad trots ivrigt skådande sedan början av 70-talet.... inte ens på bild förrän nu!
/Oscar
snakebunk
Aktiv medlem
Hej!
Jag var och fotade i Falsterbo för några dagar sedan och är lite osäker på några fåglar. Utan att föregripa svaren undrar jag vilka arter det är och om det går att se om det är juvenila eller vuxna individer.
Mvh,
Andreas
Jag var och fotade i Falsterbo för några dagar sedan och är lite osäker på några fåglar. Utan att föregripa svaren undrar jag vilka arter det är och om det går att se om det är juvenila eller vuxna individer.
Mvh,
Andreas
Bilagor
Osquar
Aktiv medlem
Hej!
Mvh,
Andreas
Ad fjällvråk
Juv ormvråk (lite osäker på åldern här)
Trädpiplärka
/Oscar
snakebunk
Aktiv medlem
Ad fjällvråk
Juv ormvråk (lite osäker på åldern här)
Trädpiplärka
/Oscar
Stort tack!
Orre
Avslutat medlemskap
Hej,
förra helgen gömde den här sig på de yttersta skären i Finska viken ytter om Borgå. Går det att artbestämma den trots att inte hela fågeln är med? Möjligen en piplärka eller?
Mvh. Calle
Skärpiplärka.
//Benny
wiksten
Aktiv medlem
Skärpiplärka.
//Benny
En piplärka på ett skär är såklart en skärpiplärka ☺ Tack för snabbt svar!
H. Calle
Tbirder
Aktiv medlem
Är detta en Havsörn? Jag såg två exemplar samtidigt idag vid Järvafältet.
Det är en ormvråk.
Mvh Toni
Orre
Avslutat medlemskap
En piplärka på ett skär är såklart en skärpiplärka ☺ Tack för snabbt svar!
H. Calle
Haha, jo, om det vore så enkelt, men denna är väldigt typisk, med lite "smutsigt" utseende. Har själv aldrig sett en, men sett många piplärkor på skär som detta, alla har dock hittills visat sig vara ängspipor.
//Benny
wiksten
Aktiv medlem
Haha, jo, om det vore så enkelt, men denna är väldigt typisk, med lite "smutsigt" utseende. Har själv aldrig sett en, men sett många piplärkor på skär som detta, alla har dock hittills visat sig vara ängspipor.
//Benny
Då har jag haft lite tur i dubbel mening. Första för mig och enda bilden som gick att tyda p.g.a. gungande båt.
H. Calle
Tbirder
Aktiv medlem
Kan någon hjälpa mig med denna "springare"?
Bilderna tagna idag vid en åmynning utanför Ängelholm.
Juvenil sothöna? Rörhöna...??
mvh/
Mats
Jag får för mig att det kan vara en smådopping, modell yngre, men jag inte ihop det riktigt. Att den ser ut att ha ett väldigt ljust öga stämmer ju dåligt.
Någon annan kanske kan bekräfta eller förkasta misstanken? Själv hinner jag inte kolla på det mer just nu.
Mvh Toni
Warbird
Aktiv medlem
Jag får för mig att det kan vara en smådopping, modell yngre, men jag inte ihop det riktigt. Att den ser ut att ha ett väldigt ljust öga stämmer ju dåligt.
Någon annan kanske kan bekräfta eller förkasta misstanken? Själv hinner jag inte kolla på det mer just nu.
Mvh Toni
Här är en sista bild från tillfället. (Fågeln sprang på ytan över hela ån, med en ögonblicks paus mitt på. Inget simmande eller flygande...)
mvh/
Mats
Bilagor