Annons

Fågelidentifikation

Art ??

Var nere vid Klippan Göteborg hamn och fångade den här något udda familjen på bild.
Att det är gräsand det vet jag men vad är de gula för något. Ser på avstånd ut som påskkycklingar.
 

Bilagor

  • fågel.jpg
    fågel.jpg
    90.5 KB · Visningar: 40
  • fågel_1.jpg
    fågel_1.jpg
    78 KB · Visningar: 36
Tack Peter! Svartsnäppa var inte vad jag tänkte på när jag tog bilden men de röda benen gav mig en hint. Var dock väldigt osäker. Jag är mycket tacksam för att få bekräftat,om mina gissningar är korrekta.
Med vänlig hälsning
Eva

Den man kan förväxla med är väl rödbena, men här är näbben alldeles för lång för rödbena, så svartsnäppa !

//Benny
 
Hej.

Denna fågel skådades igår i Hungaskogen utanför Trosa. Någon som kan upplysa mig om vad det är? Alla bilderna är av samma individ. Tyvärr fick jag ingen riktigt bra bild...
 

Bilagor

  • DSC_6866_1.jpg
    DSC_6866_1.jpg
    142.2 KB · Visningar: 40
  • DSC_6872_1.jpg
    DSC_6872_1.jpg
    183.2 KB · Visningar: 33
  • DSC_6878_1.jpg
    DSC_6878_1.jpg
    109.2 KB · Visningar: 25
Hej!

Jag var och fotade i Falsterbo för några dagar sedan och är lite osäker på några fåglar. Utan att föregripa svaren undrar jag vilka arter det är och om det går att se om det är juvenila eller vuxna individer.

Mvh,
Andreas
 

Bilagor

  • fjällvråk.jpg
    fjällvråk.jpg
    113.2 KB · Visningar: 50
  • orm.jpg
    orm.jpg
    118.5 KB · Visningar: 65
  • pip.jpg
    pip.jpg
    177.8 KB · Visningar: 27
Hej!

Jag var och fotade i Falsterbo för några dagar sedan och är lite osäker på några fåglar. Utan att föregripa svaren undrar jag vilka arter det är och om det går att se om det är juvenila eller vuxna individer.

Mvh,
Andreas

Ad fjällvråk
Juv ormvråk (lite osäker på åldern här)
Trädpiplärka

/Oscar
 
Hej,

förra helgen gömde den här sig på de yttersta skären i Finska viken ytter om Borgå. Går det att artbestämma den trots att inte hela fågeln är med? Möjligen en piplärka eller?

Mvh. Calle
 

Bilagor

  • NR_36315a.JPG
    NR_36315a.JPG
    430.7 KB · Visningar: 55
Kan någon hjälpa mig med denna "springare"?
Bilderna tagna idag vid en åmynning utanför Ängelholm.

Juvenil sothöna? Rörhöna...??

mvh/
Mats
 

Bilagor

  • 2015_0921_161857-Redigera.jpg
    2015_0921_161857-Redigera.jpg
    84.4 KB · Visningar: 53
  • 2015_0921_161903-2-Redigera.jpg
    2015_0921_161903-2-Redigera.jpg
    98.9 KB · Visningar: 49
En piplärka på ett skär är såklart en skärpiplärka ☺ Tack för snabbt svar!

H. Calle

Haha, jo, om det vore så enkelt, men denna är väldigt typisk, med lite "smutsigt" utseende. Har själv aldrig sett en, men sett många piplärkor på skär som detta, alla har dock hittills visat sig vara ängspipor.

//Benny
 
Haha, jo, om det vore så enkelt, men denna är väldigt typisk, med lite "smutsigt" utseende. Har själv aldrig sett en, men sett många piplärkor på skär som detta, alla har dock hittills visat sig vara ängspipor.

//Benny

Då har jag haft lite tur i dubbel mening. Första för mig och enda bilden som gick att tyda p.g.a. gungande båt.

H. Calle
 
Kan någon hjälpa mig med denna "springare"?
Bilderna tagna idag vid en åmynning utanför Ängelholm.

Juvenil sothöna? Rörhöna...??

mvh/
Mats

Jag får för mig att det kan vara en smådopping, modell yngre, men jag inte ihop det riktigt. Att den ser ut att ha ett väldigt ljust öga stämmer ju dåligt.
Någon annan kanske kan bekräfta eller förkasta misstanken? Själv hinner jag inte kolla på det mer just nu.

Mvh Toni
 
Jag får för mig att det kan vara en smådopping, modell yngre, men jag inte ihop det riktigt. Att den ser ut att ha ett väldigt ljust öga stämmer ju dåligt.
Någon annan kanske kan bekräfta eller förkasta misstanken? Själv hinner jag inte kolla på det mer just nu.

Mvh Toni

Här är en sista bild från tillfället. (Fågeln sprang på ytan över hela ån, med en ögonblicks paus mitt på. Inget simmande eller flygande...)

mvh/
Mats
 

Bilagor

  • 2015_0921_161903-3.jpg
    2015_0921_161903-3.jpg
    106.6 KB · Visningar: 57
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.