ANNONS
Annons

Fågelidentifikation

Osquar skrev:
Det är bl.a bandningen på stjärten, teckningen på vingen samt profilen på hela fågeln som avslöjar arttillhörigheten. Dessutom ser man antydan till ormvråkens arttypiska ljusa bröstband.

/Oscar

Ok...såg också bröstbandet men inte så tydligt. Du har nog rätt.
Det ska synas ett par bredare ränder på bivråkens stjärt också?

Tja, vad är detta?
Simmade tillsammans med gräsänder, men får de se ut hur som helst...?

Bilagor

• img_7253fotoid..jpg
    img_7253fotoid..jpg
    62 KB · Visningar: 388
Vad är detta för något? muterad kaja som sågs vid ikea i linköping.

Bilagor

• favgel.jpg
    favgel.jpg
    88.5 KB · Visningar: 343
Thomas Lång (MontyOnAcid) skrev:
Tja, vad är detta?
Simmade tillsammans med gräsänder, men får de se ut hur som helst...?

Robin Gyllander skrev:
Kan det vara en albino anka?

Inte albino, eftersom den har mörka ögon. Men det är en färgvariant av vanliga ankor. Jag kommer inte på rak arm ihåg vad just den formen heter.

mvh

Bent

Hej!

Den här gåsen fotograferade jag för några veckor sedan. Den simmade tillsammans med kanadagäss och den ser ut som en kanadagås bortsett från mycket vitt i det som normalt sett brukar vara helt svart. Är det bara en missfärgning, eller kan det röra sig om en korsning?

/Micke

Bilagor

• kanadagas_img_0587.jpg
    kanadagas_img_0587.jpg
    97.1 KB · Visningar: 363
Vad lustigt att vi så nära inpå haft funderingar om samma sak. Ja, jag antar att det nog bara är pigmentförändringar som gör att de ser ut som de gör.

Tack!

Osquar skrev:
Prärielöpare, en nordamerikansk vadare. Grattis till häftig obs (2 st individer, eller?) samt bra bild!

/Oscar

Alldeles riktigt, två ex. Detta blev bästa bilden. Jag skojade lite. Hela Ottenby var full av folk som kunde upplysa om vad det var för art ;) . Länge sen det var så packat där nere. Mycket att se dock. Läge att åka ner för den som är intresserad

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar