Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Vad är detta?

Ev en hona svarthätta kanske?
Får inte ihop det med min fågelbok.
 

Bilagor

  • okänd 2012-07-19 (1 av 1).jpg
    okänd 2012-07-19 (1 av 1).jpg
    30.2 KB · Visningar: 229

Bilagor

  • 2011-11-21_13-59_03.jpg
    2011-11-21_13-59_03.jpg
    18.9 KB · Visningar: 219
Behöver hjälp med 2 fåglar!!

Har två fågelfoton som jag inte vet vad det är finns det någon som kan hjälpa mig?? Tyvärr inga optimala bilder men vill gärna veta vad det är.
 

Bilagor

  • fågel1.jpg
    fågel1.jpg
    17.8 KB · Visningar: 212
  • fågel2.jpg
    fågel2.jpg
    10 KB · Visningar: 214
Vilken fågel är det här???

Hej!
Detta är första sommaren man fotograferar fåglar, så man är ganska grön vad det gäller arter
men eftersom det finns så många duktiga här så vänder jag mig till er.
Tack på förhand.
/Jerry
 

Bilagor

  • 20120719_stenskvättaunge1.jpg
    20120719_stenskvättaunge1.jpg
    15 KB · Visningar: 218
Tjockisen på taket, går det att identifiera den på denna bilden?
Togs i nov förra året då det var välbesökt vid fågel bordet.
Rejäl en som ni ser, nära domherrarna i stl.
/Reéne

Edit: Det vart inte lätt med den stlen på bilden..ska se om jag kan få upp en större på länk.
Edit2: Pröva denna länk för större bild. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151290855849428.558145.633524427&type=1&l=085daa2f33

Hej!
Tycker det ser ut som en Bofink hona
 
Hej!
Tycker det ser ut som en Bofink hona

Du får förlåta men jag tror verkligen inte det då det finns inslag av gult i dräkten.

Jag har nu utökat antalet bilder på länken. Kanske det hjälper. Den är enorm om jag jämför med de bofinkar jag sett. Den är större än Grönfinken på bilderna.
Hoppas på fler förslag på vad denna lille boll är för något.

Jag hade Pilfink, Gulsparv, Grönfink, Grönsiska, Domherre, Stenknäck, Blåmes, Talgoxe o Nötväcka på besök runt om denna tiden.
/Reéne
 
Herr och Fru av denna bor i ett sjönära träd i Dalarna. Vad är det? Tyvärr hade jag bara ett 70mm-objektiv så det blev inte mycket mer än en suddmes.

Tack på förhand
/Karl
 

Bilagor

  • _DSC2726.JPG
    _DSC2726.JPG
    20.1 KB · Visningar: 235
Rörsångare?

Rörsångare eller kärr???
Själv tror jag mest på rör
 

Bilagor

  • Rörsångare.JPG
    Rörsångare.JPG
    57.6 KB · Visningar: 233
Taltrast?

Taltrast eller dubbeltrast??

Tack på förhand
Thomas
 

Bilagor

  • Taltrast.JPG
    Taltrast.JPG
    74.3 KB · Visningar: 227
Du får förlåta men jag tror verkligen inte det då det finns inslag av gult i dräkten.

Jag har nu utökat antalet bilder på länken. Kanske det hjälper. Den är enorm om jag jämför med de bofinkar jag sett. Den är större än Grönfinken på bilderna.
Hoppas på fler förslag på vad denna lille boll är för något.

Jag hade Pilfink, Gulsparv, Grönfink, Grönsiska, Domherre, Stenknäck, Blåmes, Talgoxe o Nötväcka på besök runt om denna tiden.
/Reéne

visst är det en kraftig grönfink. de har ju varit hårt drabbade av en sjukdom senaste åren. kan det vara att de ser ut så här när de är sjuka?
annars kan fåglar variera högst betydligt, men denna var väldigt kraftig.

man ser färgen på övergumpen, avsaknad av vitt på vingen om det skuller varit en bofinkhona.
man ser även gult på handpennorna på ngn bild.
nån som tycker annat??

mvh peter berglin jönköping
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.