Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Osquar
Aktiv medlem
Ev en hona svarthätta kanske?
Får inte ihop det med min fågelbok.
Yepp!
/Oscar
Reene
Aktiv medlem
Reene
Aktiv medlem
Hittat ett gammalt frågetecken
Tjockisen på taket, går det att identifiera den på denna bilden?
Togs i nov förra året då det var välbesökt vid fågel bordet.
Rejäl en som ni ser, nära domherrarna i stl.
/Reéne
Edit: Det vart inte lätt med den stlen på bilden..ska se om jag kan få upp en större på länk.
Edit2: Pröva denna länk för större bild. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151290855849428.558145.633524427&type=1&l=085daa2f33
/Reéne
Edit: Det vart inte lätt med den stlen på bilden..ska se om jag kan få upp en större på länk.
Edit2: Pröva denna länk för större bild. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151290855849428.558145.633524427&type=1&l=085daa2f33
Bilagor
Jerry68
Aktiv medlem
Jerry68
Aktiv medlem
/Reéne
Hej!
Tycker det ser ut som en Bofink hona
gavia
Aktiv medlem
Hej!
Detta är första sommaren man fotograferar fåglar, så man är ganska grön vad det gäller arter
men eftersom det finns så många duktiga här så vänder jag mig till er.
Tack på förhand.
/Jerry
stenskvätta, 1k
mvh peter berglin
Jerry68
Aktiv medlem
Reene
Aktiv medlem
Hej!
Tycker det ser ut som en Bofink hona
Du får förlåta men jag tror verkligen inte det då det finns inslag av gult i dräkten.
Jag har nu utökat antalet bilder på länken. Kanske det hjälper. Den är enorm om jag jämför med de bofinkar jag sett. Den är större än Grönfinken på bilderna.
Hoppas på fler förslag på vad denna lille boll är för något.
Jag hade Pilfink, Gulsparv, Grönfink, Grönsiska, Domherre, Stenknäck, Blåmes, Talgoxe o Nötväcka på besök runt om denna tiden.
/Reéne
Orre
Avslutat medlemskap
Har två fågelfoton som jag inte vet vad det är finns det någon som kan hjälpa mig?? Tyvärr inga optimala bilder men vill gärna veta vad det är.
Nedre bilden är nog en grå flugsnappare. Övre kanske unge av grå flugsnappare.
//Benny
Orre
Avslutat medlemskap
Herr och Fru av denna bor i ett sjönära träd i Dalarna. Vad är det? Tyvärr hade jag bara ett 70mm-objektiv så det blev inte mycket mer än en suddmes.
Tack på förhand
/Karl
Fiskgjuse.
//Benny
gavia
Aktiv medlem
Du får förlåta men jag tror verkligen inte det då det finns inslag av gult i dräkten.
Jag har nu utökat antalet bilder på länken. Kanske det hjälper. Den är enorm om jag jämför med de bofinkar jag sett. Den är större än Grönfinken på bilderna.
Hoppas på fler förslag på vad denna lille boll är för något.
Jag hade Pilfink, Gulsparv, Grönfink, Grönsiska, Domherre, Stenknäck, Blåmes, Talgoxe o Nötväcka på besök runt om denna tiden.
/Reéne
visst är det en kraftig grönfink. de har ju varit hårt drabbade av en sjukdom senaste åren. kan det vara att de ser ut så här när de är sjuka?
annars kan fåglar variera högst betydligt, men denna var väldigt kraftig.
man ser färgen på övergumpen, avsaknad av vitt på vingen om det skuller varit en bofinkhona.
man ser även gult på handpennorna på ngn bild.
nån som tycker annat??
mvh peter berglin jönköping
gavia
Aktiv medlem
Taltrast eller dubbeltrast??
Tack på förhand
Thomas
tal, dubbel har runda fläckar inte utsmetade som denna.
annars är färgen på övergumpen en enklare karaktär att titta på.
mvh peter berglin
gavia
Aktiv medlem
tycker det ser ut som rör.Rörsångare eller kärr???
Själv tror jag mest på rör
nu sjöng den när du tog bilden. de sjunger HELT olika, ge akt på det nästa gång så blir livet enklare.
mvh peter berglin