slugger24
Aktiv medlem
Ser mörk ut med relativt lång näbb vilket ger skogssnäppa för mig.
Mvh/ Ola
Jag är nog beredd att hålla med om att det inte är en drillsnäppa för det lät inte som en
/Thomas
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ser mörk ut med relativt lång näbb vilket ger skogssnäppa för mig.
Mvh/ Ola
Slog en sånglärka och jag trodde först det var en sparvhök. Men det är det väl inte?
Tack för snabbt svar!
Så kan det kanske vara, tyckte att teckningen på kinden också påminde lite om stenfalk (har kollat i Fågelguiden)
måste vara helt uteslutet att en ormvråk skulle kunna ta en vuxen katt. däremot om den skulle redan varit död, så möjligen skulle vråken försöka ta med ngn liten köttbit för konsumtion.Visst är det en ormvråk, men att den skulle ha tagit en katt finner jag föga troligt, men vem vet...
/Fredric
måste vara helt uteslutet att en ormvråk skulle kunna ta en vuxen katt. däremot om den skulle redan varit död, så möjligen skulle vråken försöka ta med ngn liten köttbit för konsumtion.
Vilka svenska rovfåglar skulle vara kapabla att ta en vuxen katt?
Ursäkta off-topic.
Kings eller hafsig örn
Håller med, möjligen en berguv kanske?
Jag tror dock inte att ens en utsvulten jaktfalk eller en riktigt sur duvhök skulle ge sig på en katt, övriga tror jag inte alls på, vad säger experterna?
Det stämmer fortfarande.Jag håller på att katalogisera en del äldre bilder och den här var klassad som brun kärrhök.
Stämmer det fortfarande?