Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Har varit vid hornborgasjön. vet att de sett mindre sångsvan där och den här tycker jag har kortare hals eller är det "bara" en vanlig sångsvan?
/Anna =)
Det är tyvärr en vanlig sångsvan vilket det svartas (begränsade) utbredning samt formen på näbb och det svarta på näbben visar.

Mvh/ Ola
 
en till från hornborgasjön (fast en annan del av sjön). Ser ut som väldigt lång näbb och stod nära vattnet, tagen för nån dag sen. Nån som känner igen? =)
 

Bilagor

  • fagel.jpg
    fagel.jpg
    27.7 KB · Visningar: 223
fortsätter med några till, suddiga såklart, men kanske hjälper att de är ett par (eller simmade iaf ihop)
 

Bilagor

  • faglar.jpg
    faglar.jpg
    27.7 KB · Visningar: 222
en till suddis =)
(vet att det rapporterats flera salskrake från samma ställe, men aldrig sett såna så den här är kanske nåt helt annat...)
 

Bilagor

  • fagel2.jpg
    fagel2.jpg
    31.3 KB · Visningar: 394
tack för alla svar =)
jag fortsätter att slänga upp fåglar. här kommer en till.
 

Bilagor

  • fagel3.jpg
    fagel3.jpg
    41.4 KB · Visningar: 390
den här kanske är samma som ovan, men lite bättre kvalitet, iaf fotad i samma område
 

Bilagor

  • fagel4.jpg
    fagel4.jpg
    72.3 KB · Visningar: 395
den här kom förbi väldigt snabbt, har andra bilder, men de är tyvärr sämre kvalitet
 

Bilagor

  • fagel5.jpg
    fagel5.jpg
    45.8 KB · Visningar: 396
Den här hade en oerhört imponerande sång. Jag blev inte klok på vad det var. Kul om någon kunde hjälpa mig. Bilden är kraftigt beskuren så ursäkta kvaliteten.

Lars
 

Bilagor

  • bird1.jpg
    bird1.jpg
    20.8 KB · Visningar: 247
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.