Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
PierreS
Aktiv medlem
Mankan-B skrev:
Bilden är tagen utanför Linköping. Bifogar en bild till, det kanske hjälper ?
//Mankan
Det jag helst vill se är ovansidan av stjärtroten. Det ska vara ett vitt band tvärs över. Det ser dock ut att vara Blå vilket som. Ängshök vet jag inte om det finns vid Linköping..
Mankan-B
Aktiv medlem
PierreS skrev:
Det jag helst vill se är ovansidan av stjärtroten. Det ska vara ett vitt band tvärs över. Det ser dock ut att vara Blå vilket som. Ängshök vet jag inte om det finns vid Linköping..
Fick tyvärr ingen bild där man ser ovansidan av stjärtroten, men satan vad fort svaren kommer
//Mankan
Graylingman
Aktiv medlem
PierreS skrev:
Inte brun. Vild gissning. Blå kärrhök, hona. Var tog du bilden? blå kärrhök har jag sett jaga fåglar
Ok, det gick visst lite snabbt där
Visst syns stjärtroten på första bilden? Vit -> blå kärrhök.
Edit: Huvudets teckning tycker jag också stämmer för blå kärrhökshona
Vandraren
Aktiv medlem
Är lite fundersam över denna filur som satt en stund i vassen vid sjön(södermanland).
Det ser ut som en stenskvätta, men jag tycker inte att pennorna ser rätt ut. Dom borda vara mörka. Så tycker jag inte att hela mage/bröstparti borde vara så vitt heller.
Vad säger experterna?
Det ser ut som en stenskvätta, men jag tycker inte att pennorna ser rätt ut. Dom borda vara mörka. Så tycker jag inte att hela mage/bröstparti borde vara så vitt heller.
Vad säger experterna?
Bilagor
PierreS
Aktiv medlem
Vandraren skrev:
En bild till:
Ärtsångare ser det ut som
Vandraren
Aktiv medlem
PierreS skrev:
Ärtsångare ser det ut som
Alltså; det här "sångarträsket"...är det meningen att dom skall gå att skilja åt, och ska dom inte se ut som i "Fågelguiden"???
Va, va?
Tack för snabbt svar!
/H
PierreS
Aktiv medlem
Vandraren skrev:
Alltså; det här "sångarträsket"...är det meningen att dom skall gå att skilja åt, och ska dom inte se ut som i "Fågelguiden"???
Va, va?
Tack för snabbt svar!
/H
Jag tog den på sången
tobiasschroder
Aktiv medlem
tobiasschroder
Aktiv medlem
Graylingman
Aktiv medlem
Tornfalk
avslutad140924
Avslutat medlemskap
Birdman
Aktiv medlem
fridhamre skrev:
gissar på brun kärrhök - har jag gissat rätt?
Visst har du gissat rätt.
Nordlund32
Aktiv medlem
Svar på Gunnars frågor; 1 drillsnäppa 2 gluttsnäppa 3 grönbena. Samtliga ungfåglar (födda i sommar)
Mvh/Mattias
Mvh/Mattias