Annons

Fågelidentifikation

PierreS skrev:
Svartvit flugsnappare är mitt tips. Fast den ser lite ruggad ut. Ungfågel eller hona.

Ta det inte som något allt för seriöst tips men jag säger som en gammal ornitolog här i trakten när jag tog fel på en pilfink och en gråsparvhanne vid en utflykt:
" Dä sier du väl fö faen att dä ä en grauspaav."
 
Skrämde upp denna stora fågel när jag gick nere vid hamnen, han bara få iväg ett "snapshot". någon som ser vad det är för fågel?
 

Bilagor

  • birdie.jpg
    birdie.jpg
    74 KB · Visningar: 552
Var ute och fotade i fredags och fångade då denna lilla fågel :)

Är det en Hackspätt måntro?


MVH

Conrad
 

Bilagor

  • fågel.jpg
    fågel.jpg
    29.2 KB · Visningar: 528
Visst är det en hackspett...av den mindre modellen. Notera speciellt storleken, huvud-, ansikts- och ryggteckning jämfört med den större.

Daniel
 
Tänkte också det...
Men som du säger, den är ju ganska liten så jag blev ändå osäker.

tack för svaret :)


Conrad
 
Den här pajsaren seglade förbi tidigare idag...vilken sort kan det vara?
//Stefan
 

Bilagor

  • _dsc4844-liten.jpg
    _dsc4844-liten.jpg
    79.5 KB · Visningar: 485
Nu behöver jag lite experthjälp igen. Någon som ser vilken rovfågel denna är ? Den jaga Starar över en våtmark. Tyvärr är bilden lite oskarp men kanske går att se ändå ?

//Mankan
 

Bilagor

  • vad.jpg
    vad.jpg
    44.3 KB · Visningar: 518
Mankan-B skrev:
Nu behöver jag lite experthjälp igen. Någon som ser vilken rovfågel denna är ? Den jaga Starar över en våtmark. Tyvärr är bilden lite oskarp men kanske går att se ändå ?

//Mankan

Inte brun. Vild gissning. Blå kärrhök, hona. Var tog du bilden? blå kärrhök har jag sett jaga fåglar
 
Senast ändrad:
PierreS skrev:
Inte brun. Vild gissning. Blå kärrhök, hona. Var tog du bilden? blå kärrhök har jag sett jaga fåglar

Bilden är tagen utanför Linköping. Bifogar en bild till, det kanske hjälper ?

//Mankan
 

Bilagor

  • vad2.jpg
    vad2.jpg
    34.1 KB · Visningar: 524
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.