Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

pille

Pilgrimsfalk eller lärkfalk?
När jag såg den i luften tyckte jag det var en pilgrimsfalk, idatorn tyckte jag först att det var en lärkfalk.
Någon som vet säkert?
Bilden tagen i Falsterbo 15 oktober


http://www.flickr.com/photos/nick_74/6455342137/in/photostream/lightbox/

det är ju en juvenil pilgrimsfalk. de flesta lärkfalkar har lämnat landet i mitten av oktober. skulle man dock se en "hobby" det häftiga namnet på lärkfalk på engelska. skulle det dock kunna vara just i falsterbo. men detta är en pille. mvh peter
 
Fet tråd!

Började läsa på sidan 1 och det slutade med att man plöjde igenom hela tråden.
Mycket trevligt, jag får tacka för många bra tips :).

Mvh/ Christoffer
 
Kungsfågel?

Försökte få en vettig bild på den här lille gynnaren, som med sina kamrater förde mycket väsen ute i Tyresta. Det gick sådär, de var himla snabba och kameran fokuserade fel på alla bilder utom denna. De ryttlade väldigt mycket, om det kan vara till hjälp för artbestämning...

Tack på förhand!
 
Den här lilla fågeln satt i vassen. Fotad i september i år.
Jag är osäker på vad det är för art.
 

Bilagor

  • namnlöst.jpg
    namnlöst.jpg
    88.1 KB · Visningar: 362
Hjälp med USA fåglar

Hej.
Behöver hjälp med att identifiera dessa Kalifornienfåglar.
 

Bilagor

  • IMGP8602_1.jpg
    IMGP8602_1.jpg
    25.3 KB · Visningar: 325
  • IMGP8639_1.jpg
    IMGP8639_1.jpg
    4.2 KB · Visningar: 328
  • IMGP8641_1.jpg
    IMGP8641_1.jpg
    9.4 KB · Visningar: 335
  • IMGP8669_1.jpg
    IMGP8669_1.jpg
    18.9 KB · Visningar: 330
Gäss - men vilka?

I skymningen maj 2008 vid Gannarvestranden på Gotland hörde jag gässen ropa. Fåglarna flög utefter en skogsridå en kilometer bort. Jag kunde bara ana dom, det var så mörkt.

Tog iallafall bilder. Det var många hundra gäss. På bilderna ser fåglarna mer ut som vågor som bryter än fåglar. Har i bifogade extrema delförstoring plockat ut dom som möjligen går att identifiera.

Går det att bedöma vilka gäss det är?.
 

Bilagor

  • _IGP2939a400.gif
    _IGP2939a400.gif
    81.7 KB · Visningar: 431
I skymningen maj 2008 vid Gannarvestranden på Gotland hörde jag gässen ropa. Fåglarna flög utefter en skogsridå en kilometer bort. Jag kunde bara ana dom, det var så mörkt.

Tog iallafall bilder. Det var många hundra gäss. På bilderna ser fåglarna mer ut som vågor som bryter än fåglar. Har i bifogade extrema delförstoring plockat ut dom som möjligen går att identifiera.

Går det att bedöma vilka gäss det är?.

Vitkindade gäss!

/Rasmus
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.