Annons

Fågelidentifikation

Börjar närma mig slutet på mina Florida-bilder (till er som börjat tröttna ;-) men har några eftersläntrare kvar som jag inte klarar ut. Det här måste väl vara en ungfågel och jag gissar på en amerikansk gråtrut (mest pga av dom skära benen). Bilden är tagen i april - Fort de Soto, Florida. Vad säger ni ?
 

Bilagor

  • Ev Gråtrut.jpg
    Ev Gråtrut.jpg
    77.4 KB · Visningar: 263
Några som jag tror jag har koll på, men behöver få bekräftade, eftersom jag inte har så stor erfarenhet av några av arterna.

1. Såväl mindre som yngre?
2. En grupp från engelskt grevskap?
3. Den högra med röda ben snäpper i svart och den med oranga ben har egentligen röda... :)
4. Samma som ovan fast i omvänd ordning... Egentligen är jag väl mest osäker på om den kortnäbbade är rödbena eller något annat.

Tack på förhand!
 

Bilagor

  • mindre1.jpg
    mindre1.jpg
    56.3 KB · Visningar: 222
  • kent1.jpg
    kent1.jpg
    26.5 KB · Visningar: 221
  • svartrod1.jpg
    svartrod1.jpg
    37.7 KB · Visningar: 222
  • svartrod2.jpg
    svartrod2.jpg
    38.4 KB · Visningar: 219
Börjar närma mig slutet på mina Florida-bilder (till er som börjat tröttna ;-) men har några eftersläntrare kvar som jag inte klarar ut. Det här måste väl vara en ungfågel och jag gissar på en amerikansk gråtrut (mest pga av dom skära benen). Bilden är tagen i april - Fort de Soto, Florida. Vad säger ni ?

Torde nog vara ett bra förslag.

/Oscar
 
Några som jag tror jag har koll på, men behöver få bekräftade, eftersom jag inte har så stor erfarenhet av några av arterna.

1. Såväl mindre som yngre?
2. En grupp från engelskt grevskap?
3. Den högra med röda ben snäpper i svart och den med oranga ben har egentligen röda... :)
4. Samma som ovan fast i omvänd ordning... Egentligen är jag väl mest osäker på om den kortnäbbade är rödbena eller något annat.

Tack på förhand!

Du fick alla rätt ;)
 
tack det var trevligt, kentsk tärna var ny för mig och svartsnäppan hade jag inte fått på bild förut, så det var en mycket givande dag ute i naturen, sakta men säkert åker artantalet uppåt :)

Hehe det låter härligt.
Svartsnäppan skulle jag vilja se i sommardräkt, har själv bara sätt som juvenil. Och den Kentska skulle jag gärna vilja se också :)
 
Har du fler bilder på "småsnäppan" (vilket det inte är)?

Jag tycker nämligen det ser bra ut för vitgumpsnäppa. Var är bilden tagen?

Mvh/ Ola

Ja det liknar väldigt mycket en Vitgumpsnäppa som ruggar från sommardräckt till vinterdräckt när jag kollar i boken "Färgfotoguide över alla Europas fåglar".
Står att den är en sällsynt gäst från antarktiska Nordamerika :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.