Annons

Fågelidentifikation

Stort tack Oscar, men lär sig vartefter, tyckte den gråflugisen såg ut som en juv sädesärla, var ju tur jag inte föreslog det :p

/Fredric
 
Gås i Frankrike

Tog denna bild på semester i en liten by i södra Frankrike.
Är det någon typ av tamgås? Kan inte hitta den i någon bok.
 

Bilagor

  • Gås.JPG
    Gås.JPG
    63.1 KB · Visningar: 431
Ser ut som en ung gulärla.

/Rasmus

Yes indeed. Men! Nu står man här och vill så gärna ha det till en citronärla.. Vad är det som säger emot att det inte är en sådan, förutom då att citronärlor knappt visar sig här..
Jag frågar för att jag helt enkelt inte ser skillnaden mellan citron/gulärla. Förutom den att jag tycker att de bilder på juvenil citron jag sett vara mer färglösa(svart/vit) jämfört med gulärlor.
Och då att jag tyckte att denna var sådan med..
 
Yes indeed. Men! Nu står man här och vill så gärna ha det till en citronärla.. Vad är det som säger emot att det inte är en sådan, förutom då att citronärlor knappt visar sig här..
Jag frågar för att jag helt enkelt inte ser skillnaden mellan citron/gulärla. Förutom den att jag tycker att de bilder på juvenil citron jag sett vara mer färglösa(svart/vit) jämfört med gulärlor.
Och då att jag tyckte att denna var sådan med..

Ung (1K) Citron är bra mycket mer lik ung (1K) sädesärla än gulärla. Du har redan nämnt det själv (svart/vit).... Unga Citroner har inte tillstymmelse till gul/gröna fjädrar, vilket däremot Gulis har. Sedan finns det en bunt andra karaktärer i själva teckningen hos Citrus som skiljer den mot både Gulis och Ärling.

/Oscar
 
Hur ska detta gå?

Mitt första inlägg i ett forum, ever!

Kan detta vara tornfalk, respektive ett antal havstrutar, ung och äldre. (gråtrut längst till höger)?

Bilden på falken(?) är tagen vid Ale stenar, stod alldeles blickstilla i den kraftiga vinden i säkert bortåt en halvminut , aldrig sett nåt liknande!
Trutarna fanns vid Simrishamn.

/Thomas
 

Bilagor

  • DSC_0331_redigerad-1.jpg
    DSC_0331_redigerad-1.jpg
    3.5 KB · Visningar: 331
  • DSC_0263.jpg
    DSC_0263.jpg
    23.2 KB · Visningar: 331
Mitt första inlägg i ett forum, ever!

Kan detta vara tornfalk, respektive ett antal havstrutar, ung och äldre. (gråtrut längst till höger)?

Bilden på falken(?) är tagen vid Ale stenar, stod alldeles blickstilla i den kraftiga vinden i säkert bortåt en halvminut , aldrig sett nåt liknande!
Trutarna fanns vid Simrishamn.

/Thomas
Du är helt rätt ute.

Mvh/ Ola
 
Och vad kan detta vara?

Taget 17/8 vid Neptuni åkrar på Öland. Han stack ut bland de andra med sin vita fjäderdräkt. Tycker det är hopplöst svårt att hålla reda på alla små vadarfåglar :).
 

Bilagor

  • Öland-1.jpg
    Öland-1.jpg
    56.6 KB · Visningar: 300
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.