Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Nordlund32
Aktiv medlem
Vad kan det här vara?
Svartvit flugsnp, nyflygg unge. (förefaller vara id-problemfågeln nr 1 på dessa sidor senaste tiden. Har väl att göra med att den trivs i holk i vår närhet)
/Mattias
Svartvit flugsnp, nyflygg unge. (förefaller vara id-problemfågeln nr 1 på dessa sidor senaste tiden. Har väl att göra med att den trivs i holk i vår närhet)
/Mattias
Birdman
Aktiv medlem
Lövsångare resp. ung rödhake.
Ett tips till alla som postar i denna tråd är väl att först kolla igenom en bra fågelbok (Fågelguiden). Sedan kan man kolla igenom bilderna som redan är postade i denna tråd, då det förefaller sig som vissa arter återkommer vid flera tillfällen.
Om man sedan känner sig osäker kan man posta här. Själv skulle jag tycka det att det var roligare att lista ut något helt själv innan man lämnar över till mer fågelkunniga personer.
Sedan vet jag ju att ofta är det så att ljuset, skärpan och kvalitén i bilderna skiftar och att det därigenom kan vara klurigt att jämföra olika bilder på en och samma art.
Ja ja, iaf några funderingar så här på morgonkvisten innan jag knallar till jobbet.
Cheers
Daniel
Ett tips till alla som postar i denna tråd är väl att först kolla igenom en bra fågelbok (Fågelguiden). Sedan kan man kolla igenom bilderna som redan är postade i denna tråd, då det förefaller sig som vissa arter återkommer vid flera tillfällen.
Om man sedan känner sig osäker kan man posta här. Själv skulle jag tycka det att det var roligare att lista ut något helt själv innan man lämnar över till mer fågelkunniga personer.
Sedan vet jag ju att ofta är det så att ljuset, skärpan och kvalitén i bilderna skiftar och att det därigenom kan vara klurigt att jämföra olika bilder på en och samma art.
Ja ja, iaf några funderingar så här på morgonkvisten innan jag knallar till jobbet.
Cheers
Daniel
Nordlund32
Aktiv medlem
Jag kan bara hålla med Daniel; köp en fågelbok. Köp Fågelguiden.
Det förefaller vara fler som är intresserade av vad de fotograferar för fågelarter oavsett kvalitén på bilden. M a o finns det flera potentiella fågelskåpdare.
Köp en bok och upptäck en rolig hobby; skådning
Mvh/Mattias
Det förefaller vara fler som är intresserade av vad de fotograferar för fågelarter oavsett kvalitén på bilden. M a o finns det flera potentiella fågelskåpdare.
Köp en bok och upptäck en rolig hobby; skådning
Mvh/Mattias
lazze_gurra
Aktiv medlem
PierreS
Aktiv medlem
lazze_gurra skrev:
Vad är detta, en korsning ???
Kan vara korsning med tamanka. Såg många liknande i Pildamsparken i Malmö
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Skulle tippa på en ung rödhake.meathead skrev:
?
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Snäckglada? Vild gissning som jag hoppas att någon kan bekräfta eller dementera...ljonsson skrev:
någon som kan hjälpa mig klura ut vad detta är för pippi?
Bilden är tagen längs Rio Negro, Amazonas, Brasilien.
//Leif
PierreS
Aktiv medlem
alcedo [E.F.S] skrev:
Snäckglada? Vild gissning som jag hoppas att någon kan bekräfta eller dementera...
Kan inte bekräfta men gissningen verkar inte helt vild om ser på denna länk http://www.avespantanal.com.br/paginas/41.htm .
ljonsson
Aktiv medlem
Jag håller med, det ser inte alls tokigt ut!PierreS skrev:
Kan inte bekräfta men gissningen verkar inte helt vild om ser på denna länk http://www.avespantanal.com.br/paginas/41.htm .
Tack!!
//Leif
Osquar
Aktiv medlem
PierreS skrev:
Intressant näbbform. Har inte sett en så spetsig rovfågelsnäbb förut. Förmodligen ett specialverktyg för att komma in i snäckorna
Därav det engelska namnet Snail Kite....
Fridens
Oscar
Bo Johansson
Avslutat medlemskap
MickeGävle
Medlem
meathead skrev:
Tippar på en ung svartvit flugsnappare..eller?
Japp, rätt ute.
/Micke