Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Bent C.
Aktiv medlem
FM) (Rind skrev:
Vad är detta för fågel. Såg den i en fågeldamm med blandade vild och tamfåglar i Valla fritidsområde i Linköping. Tycker den ser ganska häftig ut.
Det är en myskand, en hane. Ursprungligen från Syd o mellanamerika, numera domesticerad och finns lite varstanns i världen som husdjur.
mvh
Bent
Rind
Aktiv medlem
Bent C. skrev:
Det är en myskand, en hane. Ursprungligen från Syd o mellanamerika, numera domesticerad och finns lite varstanns i världen som husdjur.
mvh
Bent
tack för det snabba svaret. Alltid kul att veta vad man fotar
Newman75
Aktiv medlem
Sparvhök?
Fotograferad i Skanör idag.
För större bild: http://www.fotosidan.se/obj/photo/1/171143822433bd7411ac4232f3fd1291.jpg
Bilden tagen i svårt motljus, och tyvärr så gick det inte att byta till bättre vinkel för ett "headshot" (när jag försökte avslöjades jag och vips så var den borta). Brus borttaget med noiseware.
Fotograferad i Skanör idag.
För större bild: http://www.fotosidan.se/obj/photo/1/171143822433bd7411ac4232f3fd1291.jpg
Bilden tagen i svårt motljus, och tyvärr så gick det inte att byta till bättre vinkel för ett "headshot" (när jag försökte avslöjades jag och vips så var den borta). Brus borttaget med noiseware.
Bilagor
Anders_Andersson
Aktiv medlem
Ser ut att vara en sparvhök.
Bent C.
Aktiv medlem
Re: Stilstudie på en av dem, kanske enklare?
Tofsvipa.
mvh
Bent
Newman75 skrev:
.
Tofsvipa.
mvh
Bent
Newman75
Aktiv medlem
Anders_Andersson
Aktiv medlem
Jag gissar på gråtrut, 1k. Årsunge mao.
Jag vill passa på att rekommendera en bra fågelbok. Fågelguiden, ISBN 91-34-51038-9.
Jag vill passa på att rekommendera en bra fågelbok. Fågelguiden, ISBN 91-34-51038-9.
Merlin
Aktiv medlem
Ska rätta mig själv här. En tamduva och en kaja kan nog inte para sig. Ser väldigt skum ut. (Fotografen heter Mark Earthy och bilden kommer från www.dn.se.)Merlin skrev:
Kajan på dagens www.dn.se (Rubrik: Startskott för stadens allians) , vilken är dess "andra" förälder? Tamduva..? Eller är den partiellt albinistisk?
/Stefan
Bilagor
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Gärdsmyg.
Fin bild på en kvick och minst sagt charmig fågel!
MVH Niclas,
Fin bild på en kvick och minst sagt charmig fågel!
MVH Niclas,