Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

Hejsan alla!

Prickade en för mig obekant rovfågel som ryttlade i relativt hård vind över ett fält. Någon som identifiera pippin närmare?
 

Bilagor

  • ryttla3.jpg
    ryttla3.jpg
    65.2 KB · Visningar: 619
Johan_O skrev:
Hejsan alla!

Prickade en för mig obekant rovfågel som ryttlade i relativt hård vind över ett fält. Någon som identifiera pippin närmare?
Brun kärrhök skulle jag säga, har dock bara sett den "live" ett par gånger.Har konsulterat "Fågelguiden" idag också, och det stärker mitt val att det är en Brun Kärrhök.
 
Newman75 skrev:
Brun kärrhök skulle jag säga, har dock bara sett den "live" ett par gånger.Har konsulterat "Fågelguiden" idag också, och det stärker mitt val att det är en Brun Kärrhök.

Hej och tack, ja det verkar klart sannolikt!
 
Någon som vet vad här är för fågel...bilden är inte av bästa kvalitet då den är tagen genom ett fönster.
 

Bilagor

  • fs.jpg
    fs.jpg
    45.7 KB · Visningar: 575
gujo skrev:
Det är en härfågel.

Tack så mycket, då ska jag genast se om jag hittar något om denna lustiga (varje gång blixten blinkade, öppnade den fjädrarna på huvudet...) och vackra fågel på Internet.
mvh ditte
 
Bara av nyfikenhet: var är bilden tagen? Härfågel är inte så vanlig i Sverige.

/Johan

dhl skrev:
Tack så mycket, då ska jag genast se om jag hittar något om denna lustiga (varje gång blixten blinkade, öppnade den fjädrarna på huvudet...) och vackra fågel på Internet.
mvh ditte
 
Någon som vet vad detta är?. Fotad i Sierra de Espuña i Spanien 070618. /FW
 

Bilagor

  • dsc_0086_3.jpg
    dsc_0086_3.jpg
    90 KB · Visningar: 676
Och det här? Fotad i Guadalest, en bergsby i närheten av Benidorm i Spanien 070621 /FW
 

Bilagor

  • dsc_0164_2.jpg
    dsc_0164_2.jpg
    77.7 KB · Visningar: 683
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.