Auberg
Aktiv medlem
Lite svårt på dessa bilder men sädgäss stämmer nog bäst.5.6 sädgäss?
Mvh/ Ola
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Lite svårt på dessa bilder men sädgäss stämmer nog bäst.5.6 sädgäss?
Sparvhökokej två gamla bilder till då...
samma fågel, sparv- eller duvhök??
Då behövde jag visst hjälp igen...
är detta en ung havsörn eller kan det vara en kungsörn?
och så undrar jag vad detta kan vara?
de tre sista bilderna är samma fågel, vet inte säkert om det är densamma som på de två första bilderna.
Jag var ute på Nordön (på vägen till Marstrand) i förmiddags och fick syn på denna orädda krabaten. Vad kan det vara? Den lät mig komma väldigt nära, precis under lyktstolpen men när det kom en bil så flög den iväg.
Oj, tack för snabbt svar! Den hamnar i min pyttelilla samling ändå.Det är en tornfalk
Denna suddiga fågel fotade jag idag. Det var svårt att få fokus bland grenarna. Fågeln är rovfågelstor och lät sig inte fotograferas någn längre stund. Bilden är tagen i Grängesberg, Södra Dalarna. Är det någon som har en hum om vad det kan vara trots den bedrövliga kvaliteten.
Denna suddiga fågel fotade jag idag. Det var svårt att få fokus bland grenarna. Fågeln är rovfågelstor och lät sig inte fotograferas någn längre stund. Bilden är tagen i Grängesberg, Södra Dalarna. Är det någon som har en hum om vad det kan vara trots den bedrövliga kvaliteten.
Jag skulle säga nötskrika pga den svarta mustaschen... vad säger proffsen?
// Tobbe
Om nån händelsevis inte fått nog av omöjliga sudd-fåglar så har jag av en ren tillfällighet en liten quiz... ;-)
1-3 tror jag är havsörn?
4-6 tror jag är kungsörn (mest pga bild 6)?
7-8 Ingen aning (och sannolikt omöjliga för id?).
Samtliga från idag utanför Skurup (Skåne).
http://suddmesar.blogspot.com/2010/12/suddquiz.html