William Spiik
Aktiv medlem
Förlåt! Men det där var nog ett av de roligaste svaren jag fått!
Det var trevligt att höra.. men.. varför var det ett roligt svar?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Förlåt! Men det där var nog ett av de roligaste svaren jag fått!
Hittade detta svarta huvud bland vågorna på en bild med "vitkinder". Kan det vara en sjöorre?
Kan någon vänlig själ identifiera den från den dåliga bilden?
Södra Gotland 26/6. 100 resp. 200 % crop.
//Lars
Har fotat lite fåglar i östergötland.
1, ormvråk?
2, nån rovfågel, tyvärr mycket långt borta, ryttlade över kärrmarker
3, buskskvätta?
4, Vi råkade skrämma två änder, väldigt dålig kvalitet. de flydde i en massa plask. Simmade inte som vanliga änder utan nästan sprang i/på vattnet så det stänkte en massa. Den väldigt plaskiga flykten varade i över 80 meter. såg väldigt kul ut.
/Anna
Nog för att jag är två meter lång men då granarna alltid är ännu högre får man beskära rätt kraftigt.
Går det ändå att bestämma denna sångare? Själv lutar jag åt gransångare men kanske har solen "blekt ur" en lövsångare.
Fotad i Vallentuna i början på juli.
Nepp, men den nära släktingen Svärta!
Tack Rasmus. Då skall jag hålla koll nästa sommar, och hoppas på lite bättre närbilder ;-)
//Lars
Bild 1 och 2: Bofink säger jag.. hona. Men den 1:a är mer röd än den 2:a, kan någon av dem vara ungfågel / äldre fågel? Eller är jag helt ute och cyklar?
Bild 3: Ingen aning om vad detta är..?
1:an är en skabbig hane, 2:an en hona/ungfågel, 3:an en kärrsnäppa.
/Oscar
1. Helt rätt
2. Tornfalk, hona
3. Jajamensan
4. Storskrake, hona
Vet inte vad du har för någon superskärm med FBI-enhancer men jag tycker mer att tornfalken (om det nu är en sådan) liknar en hane med sitt mer gråa huvud! Och vad gäller den sista fågeln är det utifrån bilden näst omöjligt att bestämma till storskrake hona (om än ganska troligt)
Jag går bet på vad detta är för fågel.
Tyvärr kom jag inte närmare
Jag zoomar in så mycket jag kan, men jag ser inget annat än att det skulle vara en hona. Det vita/gråa på bilden är kinden!
Gällande skraken tycker jag att den ganska skarpa avgränsningen mellan huvud och kropp pekar på storskrake, men som du säger, helt säker kan man inte vara!
Provade att förstora bilden
Tack för hjälpen med fåglarna!
Några dagar senare fick jag igen se fågeln som var så dålig bild. Här kommer bilden som antagligen är lättare att se vad det är för något =)
Jag skulle vilja ha detta till en trädgårdssångare.
// Daniel
OK tack för det.
Orginalfilen går att förstora mycket bättre, men så stora filer får ju inte postas. Är du bra på fåglar skulle jag kunna maila bilden till dig.
/Thomas