Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
holmbo
Aktiv medlem
Några oidentifierade fåglar. Kan nån hjälpa till?
Den första får jag till myrspov. Trodde först den andra var det också (fich den till ungefär samma storlek). Men näbben och färgerna på bröstet stämmer inte.
Och vilka är sångarna?
Bilderna är tagna på Näsudden, Gotland idag.
//Lars
Den första får jag till myrspov. Trodde först den andra var det också (fich den till ungefär samma storlek). Men näbben och färgerna på bröstet stämmer inte.
Och vilka är sångarna?
//Lars
Bilagor
Auberg
Aktiv medlem
Myrsnäppa är riktigt. Den andra vadaren är en svartsnäppa. Sångarna är lövsångare samt törnsångare (hona).Några oidentifierade fåglar. Kan nån hjälpa till?
Och vilka är sångarna?
//Lars
Mvh/ Ola
Tonyeagle
Aktiv medlem
?
Du menar säkert myrspov
Myrsnäppa är riktigt. Den andra vadaren är en svartsnäppa. Sångarna är lövsångare samt törnsångare (hona).
Mvh/ Ola
Du menar säkert myrspov
Auberg
Aktiv medlem
Ha, ha! Ja det får vi hoppas. Kanske var en undermedveten önskan om dagens vadarsträck som spökade. ;-)Du menar säkert myrspov
jonasforsgren
Aktiv medlem
Birdman
Aktiv medlem
Vad är detta för fågel?
Min morbror tog denna bilden och undrar vad det är för fågel. Den var helt orädd och plockade mask när han gick och krattade i jorden.
Vi gissar på gulfink, har vi rätt?
/Jonas
Det är en ung rödhake.
// Daniel
jonasforsgren
Aktiv medlem
Tack för ett snabbt svar DanielDet är en ung rödhake.
// Daniel
gunau
Aktiv medlem
Vad är detta för gam?
Denna gam är fotad i Kalifornien. Den var inte speciellt skygg. Jag hörde talas om en typ av Californisk gam som hade varit utrotningshotad men kommit tillbaka med ca 280 par. Detta lär ju inte vara en av dem men vet någon vad det är för typ av gam?
Denna gam är fotad i Kalifornien. Den var inte speciellt skygg. Jag hörde talas om en typ av Californisk gam som hade varit utrotningshotad men kommit tillbaka med ca 280 par. Detta lär ju inte vara en av dem men vet någon vad det är för typ av gam?
Bilagor
Auberg
Aktiv medlem
Svaret är enkelt. Ja, en enkelbeckasin. ;-)Kan detta vara någon slags beckasin ?
/Claes
Mvh/ Ola
Auberg
Aktiv medlem
Kalkongam. En vanlig fågel i USA till skillnad mot den kaliforniska kondoren som precis som du skriver är starkt utrotningshotad.Denna gam är fotad i Kalifornien. Den var inte speciellt skygg. Jag hörde talas om en typ av Californisk gam som hade varit utrotningshotad men kommit tillbaka med ca 280 par. Detta lär ju inte vara en av dem men vet någon vad det är för typ av gam?
Mvh/ Ola
clasol
Aktiv medlem
Svaret är enkelt. Ja, en enkelbeckasin. ;-)
Mvh/ Ola
Hehe Tackar
/Claes
gunau
Aktiv medlem
Kalkongam. En vanlig fågel i USA till skillnad mot den kaliforniska kondoren som precis som du skriver är starkt utrotningshotad.
Mvh/ Ola
Tack för snabbt svar. Alltid roligt att veta vad som finns på minnesbrickan.
steda
Medlem
Sitter och sorterar bilder.Vad är detta månne ?
/Claes
En törnsångare,
Mvh, Daniel