Paodi
Aktiv medlem
Tycker det luktar fiskgjuse
Hade inte ens fiskgjuse i tankarna. Det låter som en bra luktning. Den flög med ganska vinklade vingar. Trodde det var en trut på håll.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tycker det luktar fiskgjuse
Hade inte ens fiskgjuse i tankarna. Det låter som en bra luktning. Den flög med ganska vinklade vingar. Trodde det var en trut på håll.
Grågås.Vilken andfågel är detta, jag är mycket ny nybörjare,
Kan bara instämma med Kristoffer Stefan. Den är helt klart suverän. Din bok verkar däremot lämna mer att önska så jag rekommenderar en uppgradering.Köp fågelguiden, en av de bättre fältböckerna i världen.
En taltrast? fotograferad på Lidingö vid Västra Långängskärret eller som det kallas i folkmun "Nisse Lindmans sjö"
nr1
Ännu en Taltrast?
Vet inte om det är grenen som är framför fågeln som lurar mig (ser ut som den har en gul fläck på kinden).
nr2
Rödvingetrast?
Svår vinkel, men säger sånglärka p.g.a den ganska långa stjärten.Jag tycker det är rätt omöjligt att se skillnad på lärkorna.
Några tips?
* Storspov! Inte tillräckligt böjd näbb eller nätt kropp för småspov.Är det här en stor- eller småspov?
Och vad är det för gäss? Förutsätter att det är nån tam variant..
Fick se den här bilden sittande vid bordet hos en kollega, hon sade "ja den där gamla gråsparven" men det höll jag inte med om, tycker snarare det ser ut som en sångare, törn eller möjligen ärt? Eller vad är det för något?
Tack på förhand
Tyckte denna såg ut som en kanadagås, fast den var lite mindre, är det en vitkindad gås ?
Visa bilaga 104889
/Fredric