Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fågelidentifikation
- Trådstartare Anders_Andersson
- Start datum
Birdman
Aktiv medlem
Tog denna imorse i ÖSregn klockan 9:00 en Falk?
Nybörjare både på fåglar och foto som du ser
Tack på förhand..
//Niklas
Nix, tyvärr inte någon falk. Dock en sparvhök.
// Daniel
Nicke_nyfiken
Aktiv medlem
Tackar
//Niklas
Som hoppas på bättre väder och foto imorgon..
//Niklas
Som hoppas på bättre väder och foto imorgon..
Piha
Aktiv medlem
UFO vid fågelbordet
Vad är det för besökare vi har?
Storlek som en bofink, vilket jag trodde det var först, men jag får det inte att stämma med varken juv eller hona på de bilder jag jämför med. Den har inga art-kompisar utan är det enda exemplaret vid bordet. Det som inte syns på bilderna är att den har två väldigt tydliga sträck över jässan.
Så, är det en bokfink eller?
Vad är det för besökare vi har?
Storlek som en bofink, vilket jag trodde det var först, men jag får det inte att stämma med varken juv eller hona på de bilder jag jämför med. Den har inga art-kompisar utan är det enda exemplaret vid bordet. Det som inte syns på bilderna är att den har två väldigt tydliga sträck över jässan.
Så, är det en bokfink eller?
Bilagor
Piha
Aktiv medlem
Ser ut som en bergfink i mina ögon
Ja, det kan det absolut vara! Är det en unge eller en hona, tro?
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Skulle satsa på hona. Men det är lite småklurigt att skilja hona från ungfågel.Ja, det kan det absolut vara! Är det en unge eller en hona, tro?
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Mindre korsnäbb, den övre en hona och den undre en hane.Vad kan dessa filurer vara förut? aldrig sett dem förut.
psykbryt
Aktiv medlem
Mindre korsnäbb, den övre en hona och den undre en hane.
Vi svarade samtidigt. Hur får du fram mindre kors? Jag är usel på korsar, faktiskt bara sett ett fåtal men förstår att de är rätt klurigt att bestämma till st. och mindre.
Korpkraxarn
Aktiv medlem
På den övre ser man att den inte har någon riktig "tjurnacke", samt att näbbarna inte ser särskilt klena ut. Men svårt att vara alldeles 100% såklart, men 95% kan jag vara på Mindre i alla fall.Vi svarade samtidigt. Hur får du fram mindre kors? Jag är usel på korsar, faktiskt bara sett ett fåtal men förstår att de är rätt klurigt att bestämma till st. och mindre.
Auberg
Aktiv medlem
Antar att du menar att näbbarna ser klena ut och inte tvärtom. Näbbformen pekar som sagt helt klart mot mindre och så gör ju även födovalet för den delen.På den övre ser man att den inte har någon riktig "tjurnacke", samt att näbbarna inte ser särskilt klena ut. Men svårt att vara alldeles 100% såklart, men 95% kan jag vara på Mindre i alla fall.
Mvh/
Ola
-friberg-
Aktiv medlem
-friberg-
Aktiv medlem
ser lite konstig ut i huvet, kort näbb, kort svart ögonstreck, är det verkligen en nötväcka?
Japp, det är det med 100% säkerhet.. Den har huvidet vänt från fotografen, därför näbben ser kort ut.
dokido
Aktiv medlem
Japp, det är det med 100% säkerhet.. Den har huvidet vänt från fotografen, därför näbben ser kort ut.
ja det var ju en variant jag tänkte på också, men ögonstrecket då, kan det vara så kort? fast det finns väl inte så många tättingar att välja på heller...