Annons

Fågelidentifikation

Tack Rasmus och Stefan för att ni bekräftade det jag trodde att det var.
Strongt gjort Stefan och se att det är en ung Pilgrimsfalk också på så små bilder....
Det var häftigt o se den jaga efter fåglar...vilken jädra fart den hade.
Jag hade inte en chans att hinna med o fota då :)

Tack Rasmus och Stefan för att ni bekräftade det jag trodde att det var.
Strongt gjort Stefan och se att det är en ung Pilgrimsfalk också på så små bilder....
Det var häftigt o se den jaga efter fåglar...vilken jädra fart den hade.
Jag hade inte en chans att hinna med o fota då :)

Joru, en Pille i gasen e ente å leka me... ;-)
Den, och även dess kusin jaktfalken, utstrålar en enorm pondus och kraft, oavsett om dom jagar eller lojt ligger å kretsar i skyn. Ruggigt häftiga fåglar!

/Oscar

Två fåglar från östra öland idag, en skvätta som ser rolig ut, vad kan det vara för modell?

Det andra är en vadare som höll till mitt i en flock större strandpipare (ett 20-tal). Det enda jag kan hitta i fågelboken som ser rätt ut är en sandlöpare?

Bilagor

• skvatta1.jpg
    skvatta1.jpg
    12.5 KB · Visningar: 288
  • vadare1.jpg
    vadare1.jpg
    8.5 KB · Visningar: 289
Två fåglar från östra öland idag, en skvätta som ser rolig ut, vad kan det vara för modell?

Det andra är en vadare som höll till mitt i en flock större strandpipare (ett 20-tal). Det enda jag kan hitta i fågelboken som ser rätt ut är en sandlöpare?

Stenskvätta
Sandlöpare

/Oscar

De här då? Fotade i Sörmlands skärgård i veckan (dimma, långt håll och taskigt ljus..). Borde väl vara nån dopping, men jag tykter det känns lite lom? ..eller nåt helt annat?

Bilagor

• _PER5127.jpg
    _PER5127.jpg
    71.1 KB · Visningar: 504
Kan nån se vad detta är???
Den satt tillsammans med Tornfalkar men tycker inte denna liknar en Tornfalk....

Bilagor

• falk.jpg
    falk.jpg
    41.3 KB · Visningar: 450
Tycker själv att detta ser ut som en småspov med ögonstreck samt relativt kort och böjd näbb. Tar dock gärna emot bifall eller avslag från juryn.Om avslag så mottar jag gärna juryns motivering till varför det i så fall är en storspov.

/Håkan

Bilagor

• DSC02456 xs 2.jpg
    DSC02456 xs 2.jpg
    15.8 KB · Visningar: 601
Tycker själv att detta ser ut som en småspov med ögonstreck samt relativt kort och böjd näbb. Tar dock gärna emot bifall eller avslag från juryn.Om avslag så mottar jag gärna juryns motivering till varför det i så fall är en storspov.

/Håkan

Skulle nog satta smaspov pa den.

// Daniel

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar