Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fågelidentifikation

...så var man igång igen, här är en kompis som satt på vombs ängar idag, gissningsvis en xpiplärka där x är obekant, eller?
 

Bilagor

  • pip1.jpg
    pip1.jpg
    14.1 KB · Visningar: 338
Ungfåglar borde nästan förbjudas..

Vad är detta för någon krabat?
 

Bilagor

  • DSC_0119.jpg
    DSC_0119.jpg
    14.7 KB · Visningar: 314
Här kommer ytterligare tre. De två nedre observerades med massor av buskskvättor på ett område fullt av sly och buskar, en gammal soptipp inte långt från hamnen här i Gävle.
 

Bilagor

  • IMG_5216.jpg
    IMG_5216.jpg
    61.6 KB · Visningar: 293
  • IMG_5329.jpg
    IMG_5329.jpg
    61.6 KB · Visningar: 287
  • IMG_5372.jpg
    IMG_5372.jpg
    78.4 KB · Visningar: 289
Här kommer ytterligare tre. De två nedre observerades med massor av buskskvättor på ett område fullt av sly och buskar, en gammal soptipp inte långt från hamnen här i Gävle.

Nr 2 är en Törnskata
Nr 1 ser ut som en Buskskvätta men är osäker på det...

Om du brukar vara uppe på Tippen så har vi säkert setts....jag brukar ofta vara där o spana på fåglar :)
 
Senast ändrad:
Nr 2 är en Törnskata
Nr 1 ser ut som en Buskskvätta men är osäker på det...

Om du brukar vara uppe på Tippen så har vi säkert setts....jag brukar ofta vara där o spana på fåglar :)

Tack för svaren Marie och Stefan!
Jo jag har varit där ett fåtal gånger och vandrat, dock är jag lite för morgontrött för att ta mig upp i tid =)
 
Denna fågel kan jag inte identifiera trots att jag försökt med fågelguiden. Någon ungfågel? /Lasse
 

Bilagor

  • IMG_2429.jpg
    IMG_2429.jpg
    17 KB · Visningar: 258
Härmsångare? Benen syns inte så bra på denna bild, men de är gråa eller svarta.

/Håkan
 

Bilagor

  • DSC07334 xs irfan.jpg
    DSC07334 xs irfan.jpg
    12.3 KB · Visningar: 263
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.