Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

få ett vanligt foto att se ut så här

Produkter
(logga in för att koppla)

mstoltz

Aktiv medlem
Hej

Jag undrar om någon vet hur man får ett vanligt foto ett se ut som om dessa här nere ?

Vet ej om det kanske finns nån brush eller plugin eller liknande så man får det att se ut som så?

Dvs nästan som om det var målat

Här kommer lite bilder så ni vet vad jag menar :)

Hmm...jag hade fler bilder som exempel men det gick bara att lägga in en st, går det inte att lägga in fler?

[Admin: Bild borttagen av hänsyn till upphovsrätten]
 
mstoltz skrev:
Hej

Jag undrar om någon vet hur man får ett vanligt foto ett se ut som om dessa här nere ?

Vet ej om det kanske finns nån brush eller plugin eller liknande så man får det att se ut som så?

Dvs nästan som om det var målat

Här kommer lite bilder så ni vet vad jag menar :)

Hmm...jag hade fler bilder som exempel men det gick bara att lägga in en st, går det inte att lägga in fler?

Ett litet påpekande bara... Bilden du lagt in är vad jag förstår inte din, och i så fall får du inte lägga in bilden i tråden. Länka i stället.
 
okey, det visste jag inte, den bilden är av en kompis som någon har gjort om henne, men jag kan länka till alla bilderna istället om det är bättre.
 
okey, det visste jag inte, den bilden är av en kompis som någon har gjort om henne, men jag kan länka till alla bilderna istället om det är bättre.
 
För mig så funkar inte länken du har här ovan... Kommer till någon sida som säger att jag är oinbjuden?

/M
 
Ingen som vet?

Jag har visserligen bara Cs, men det kanske funkar i CS3 ? någon som vet om det funkar där?

MVH
Morgan
 
Picturecode har en plug-in för photoshop som heter noise ninja. Om man där överdriver borttagningen av bruset och labbar lite med reglagen får man en dylik effekt.
 
Tackar för svaret :)

Jag hittade en plugin som hete Topas Vivacity, den funkar på samma vis, men den kostar 381 kr, och har hört att crackade versioner inte funkar.

Tack för svaret Marcus :)

MVH
Morgan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.