Annons

EOS 450D

Produkter
(logga in för att koppla)
mnm_swe skrev:
Rek pris inkl moms:
EOS 450D hus: 7.700 SEK
EOS 450D + 18-55mm IS: 8.700 SEK
Säljstart: Mars 2008

Kommer från Canon.

Kul att Canon pressas mot att sluta ta extra betalt för IS på sina gluggar. Det har uppenbart hänt på kit-gluggen och säkert kommer skillnaden mellan IS och icke IS på de dyrare gluggarna minska. Det är bara att tacka Pentax och Sony for detta! :)
 
Lite tråkigt att de introducerar ett nytt batteri... vad ska det vara bra för, förutom att sälja nya batterier? BP-511 eller det som 350D/400D har skulle ha funkat precis lika bra... inte precis som kapaciteten skulle ha varit ett problem.
SD-minne likaså... nog skulle det väl ha rymts en CF-slot?

Får konstatera att mina spådomar inte slog in; inget videoläge och den har fortfarande mekanisk slutare.
 
jeskata skrev:
Lite tråkigt att de introducerar ett nytt batteri... vad ska det vara bra för, förutom att sälja nya batterier? BP-511 eller det som 350D/400D har skulle ha funkat precis lika bra... inte precis som kapaciteten skulle ha varit ett problem.
SD-minne likaså... nog skulle det väl ha rymts en CF-slot?

Får konstatera att mina spådomar inte slog in; inget videoläge och den har fortfarande mekanisk slutare.

Nytt batteri = Bättre batterikapacitet
SD-Kort = Platsbesparande åtgärd för att få plats med t.ex. 3" skärmen. Samt att det inte längre är en nackdel.
 
s60761 skrev:
Snart är väll slutarmekanismen borta också och ersatt av en fjantig högtalare som simulerar nått som ska låta som en riktig slutare.

So? Det är väl bilderna+prestandan och inte ljudet som är huvudsaken?

Solid-state är alltid (oftast) pålitligare och förmånligare att tillverka.
 
jeskata skrev:
Lite tråkigt att de introducerar ett nytt batteri... vad ska det vara bra för, förutom att sälja nya batterier? BP-511 eller det som 350D/400D har skulle ha funkat precis lika bra... inte precis som kapaciteten skulle ha varit ett problem.
SD-minne likaså... nog skulle det väl ha rymts en CF-slot?
Det fick väl inte plats ett CF-kort eftersom det nya batteriet är större. :)
 
En 12 Mpix kamera och skärmsökare med kontrastfokus, billigt IS-objektiv och lite mer lull-lull, men inte allt för avancerad, är en perfekt instegskamera i systemvärlden och jag kan mycke väl tänka mej att en 450D-köpare utvecklas och inse att 40D på 10 Mpix t.ex., eller en 50D på 12 Mpix, kan vara nästa naturliga steg.

12 Mpix, skärmsökare, kontrastfokus och billigt IS är typiska säljargument i den rena konsumentklassen. De som kommit lite längre ser nog inte dessa egenskaper som något avgörande för ett systemkameraköp.

/Leif
 
Vad har de för af vid liev view på 450D? Är det att spegeln fälls upp lr vanlig kompakt af?
 
Skulle ni gå från en Nikon D50 (med gluggar och blixt) till Canon istället? Vad sjutton händer på Nikonfronten? Heldött ju! =(

Fundersam Fredrik
 
Robin Gyllander skrev:
På af och liev view. Fast det kanske räcker med mjukvara för att bättra på 40d.

Dom som köper en 40D istället för 400D/450D väljer nog inte den för att den är bättre eller sämre. Ergonomi, stabilitet, storlek, hastighet och det bakre inmatningshjulet skulle jag tro är den största skillnaden
 
lagus skrev:
Dom som köper en 40D istället för 400D/450D väljer nog inte den för att den är bättre eller sämre. Ergonomi, stabilitet, storlek, hastighet och det bakre inmatningshjulet skulle jag tro är den största skillnaden

Den som köper en systemkamera i prosumerklassen 40D som första dslr i livet är nog sällsynt skulle jag tro och det är därför specen för 450D ser ut som den gör skulle jag oxå tro...

/Leif
 
elbe skrev:
Den som köper en systemkamera i prosumerklassen 40D som första dslr i livet är nog sällsynt skulle jag tro och det är därför specen för 450D ser ut som den gör skulle jag oxå tro...

/Leif
Jag är sällsynt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.