Annons

En tråkig bild vill bli fin

Produkter
(logga in för att koppla)
Tja, hmmm...

Beskar lite, mixtrade försiktigt med kurvor, blurrade bort fuktdropparna i håret och parkerade en bil där det där retfulla huvudet stack upp. Tyvärr hittade jag inget riktigt lämpligt biltak bland mina bilder (fel ljus o skärpa).
 

Bilagor

  • dsc_1186.jpg
    dsc_1186.jpg
    19.7 KB · Visningar: 446
åssåjaå

Den var f-n i mig svårarbetad bilden, vet inte riktigt varför....men det här är vad det blev.

mvh
 

Bilagor

  • brunett-1991copy_filtered.jpg
    brunett-1991copy_filtered.jpg
    44.2 KB · Visningar: 368
pysslat lite

Pysslat lite med bilden tagit bort personen som förstörde bilden fixat lite i bakgrunden och lite till. hoppas det ser bra ut.
/josef
 

Bilagor

  • cdsc_1186.jpg
    cdsc_1186.jpg
    39.2 KB · Visningar: 300
Kunde inte hålla fingrarna i styr så... Har en förkärlek för s/v så det bidde så här... kraftigt beskuren, la bakgrund i rejäl oskärpa, clona lite, channel mixer, leka lite med kontrasten o så "poff"...
 

Bilagor

  • flicka_av_dennisp.jpg
    flicka_av_dennisp.jpg
    26.5 KB · Visningar: 233
Senast ändrad:
Hejsan
Kanske ni kan hjälpa mig, har ett svart/vitt porträtt som jag skulle vilja ha lite mjukare "fejdade" kanter på men kan inte få det snyggt. Någon som skulle kunna hjälpa mig och kanske ge lite tips. Såg att "Grönbeck" gjort det på det på ett porträtt här.
Får dessvärre inte lägga ut min bild för personen i fråga.
 
Nina W

Har du photoshop? Då kan du markera bilden du vill behandla, med fyrkantig markering, oval markering eller vad du vill. Välj [Select] > [Inverse]. Sedan går du till [Select] > [Feather] (Alt+Ctrl+D). Ställ in hur många pixlar fadeningen ska vara på. Sedan går du till [Edit] > [Fill] och väljer viken färg fadeningen och området utanför ska vara. Klart!

På exempelbilden här nedan gjorde jag en fyrkantig markering ett par mm från kanten, valde [Inverse], ställde in [Feather] på 30 pixlar och valde vit färg under [Fill].

PS: Blir fadeningen lagom bred men för svag är det bara att göra [Fill] en extra gång.
 

Bilagor

  • untitled-1 copy.jpg
    untitled-1 copy.jpg
    46.2 KB · Visningar: 180
Senast ändrad:
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.