Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

En tråkig bild vill bli fin

Produkter
(logga in för att koppla)

Lionheart

Aktiv medlem
Jag har en tråkig bild som jag retar mig något enormt på. Min sambo lyckades trycka upp sitt huvud i bilden precis när jag tryckte av och jag fick aldrig tillfälle att ta om bilden.

Går den att göra mer intressant eller är det ett omöjligt fall.

Originalet finns här: http://www.dpfoto.com/images/DSC_1186.jpg
 

Bilagor

  • dsc_1186.jpg
    dsc_1186.jpg
    26.9 KB · Visningar: 1,464
Gör några tappra försök, du har ju redan ett kanoninlägg.
 

Bilagor

  • help1.jpg
    help1.jpg
    36.7 KB · Visningar: 1,252
Senast ändrad:
Du har inte funderat på att bli modefotograf?
 

Bilagor

  • 7.jpg
    7.jpg
    48.1 KB · Visningar: 1,120
Senast ändrad:
Svar till Tansi:

Spara din bild, högst 400 x 400 pixlar stor och 50kb "tung". När du skriver ditt inlägg, tryck på knappen [bläddra] under svarsfältet. Leta sedan fram din bild.

Är bilden för tung (över 50 kb) kan du prova att spara om och minska storleken i rutan som kommer upp (photoshop). Blir bilden inte bra är Image Ready ett bra program att optimera bilder i för full kontroll på resultatet. Image Ready följer med photoshop.
 
Jag tycker bilden är bra som den är, har inte beskurit den alls. Personen i förgrunden ger djup.
Jag har bara gjort en rysk, alltså vinjeterat den, ökat färgmättnaden, fixat sticket i ansiktet och vitat ögon och tänder lite.
 

Bilagor

  • fs2.jpg
    fs2.jpg
    41.2 KB · Visningar: 1,002
Beskurit rätt kraftigt (även om jag misstänker att tanken var att behålla befintlig komposition så långt det gick?), lite kloning och lite "fejdade" kanter och lite färgtoning och lite kurvor och lite nivåer...
 

Bilagor

  • moddad tjej.jpg
    moddad tjej.jpg
    47.2 KB · Visningar: 928
Helt fantastiskt!
Jag tycker att alla försök att göra bilden mer intressant har lyckats. Jag bejublar er som lyckats få bort huvudet och klona så att tröjan ändå ser verklig ut. Mycket trevligt!

Om jag ska favorisera något bidrag (som jag helst inte vill för alla är väldigt proffsigt gjorda) så blir det Ola Westerbergs bidrag. Mycket fin touch på dom.

Som svar på Annas fråga om jag vill bli modefotograf så har jag alltid tyckte det är kul och otroligt inspirativt men jag vet inte om jag lyckas slå mig in på den marknaden. Det är en ganska tuff sådan. Har velat bli fotograf ganska länge men vet inte riktigt i vilken ända jag ska börja =)

Tack än en gång för alla underbara bidrag. Ni som orkar bemöda er med att skicka bilden i originalstorlek till [email protected] är jag mycket tacksam till. Även ni som vill beskriva hur ni gjorde kloningen på tröjan.
 
Lionheart skrev:
Helt fantastiskt!
Jag tycker att alla försök att göra bilden mer intressant har lyckats. Jag bejublar er som lyckats få bort huvudet och klona så att tröjan ändå ser verklig ut. Mycket trevligt!

Om jag ska favorisera något bidrag (som jag helst inte vill för alla är väldigt proffsigt gjorda) så blir det Ola Westerbergs bidrag. Mycket fin touch på dom.

Som svar på Annas fråga om jag vill bli modefotograf så har jag alltid tyckte det är kul och otroligt inspirativt men jag vet inte om jag lyckas slå mig in på den marknaden. Det är en ganska tuff sådan. Har velat bli fotograf ganska länge men vet inte riktigt i vilken ända jag ska börja =)

Tack än en gång för alla underbara bidrag. Ni som orkar bemöda er med att skicka bilden i originalstorlek till [email protected] är jag mycket tacksam till. Även ni som vill beskriva hur ni gjorde kloningen på tröjan.

Åh, det var verkligen snällt sagt.
Jag gör allt för att bli bättre och har Estethia som idol :)
 
Då var man påt igen, hittar inte riktigt den rätta touchen men det kommer kanske, vem vet ;)
 

Bilagor

  • paraply-1c.jpg
    paraply-1c.jpg
    39.3 KB · Visningar: 478
då var det väl dags att ge sig innan det spårar ur... Vad var uppgiften ? ;)
 

Bilagor

  • dsc_1186[1]-copyspårar-ur.jpg
    dsc_1186[1]-copyspårar-ur.jpg
    39.9 KB · Visningar: 472
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.