trax
Aktiv medlem
Största skillnaden är ju att du får ett positiv istället för negativ. Det bli Dia helt enkelt, brukar vara kraftiga färger. Blå himlar blir BLÅ! Osv
Just det, det är dia. Så dum man är!
Är det krångligare?
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Största skillnaden är ju att du får ett positiv istället för negativ. Det bli Dia helt enkelt, brukar vara kraftiga färger. Blå himlar blir BLÅ! Osv
Just det, det är dia. Så dum man är!
Är det krångligare?
Provade en app till min android och den var allt annat än smart - den avinstallerades snabbt och denna inköptes och den levererar till min fulla belåtenhet....Rätt många av oss har redan en ljusmätare eftersom vi har en smartphone. Det finns ljusmätarappar till de vanligaste smartfånarna. En del är gratis.
Fast det är ju klart att man inte kan gå omkring med en modern telefon och mäta ljuset om man har en klassiker till kamera hängande runt halsen. Själv köpte jag en Zeiss Ikon Ikophot att använda när jag fotograferar med min Contax II. Det ser mycker mer ståndsmässigt ut.
Är det den som ser ut som en äldre ljusmätare? Om det är den så var det den jag provade, upplevde denna gratisapp som seg och otillförlitlig."LightMeter " på android funkar helt ok för ambientljus. Har jämfört med min blixt mätare och den ligger ett steg fel men har man det i åtanke så duger den ifall man glömt ljusmätaren hemma.
Är det den som ser ut som en äldre ljusmätare? Om det är den så var det den jag provade, upplevde denna gratisapp som seg och otillförlitlig.
Rätt många av oss har redan en ljusmätare eftersom vi har en smartphone. Det finns ljusmätarappar till de vanligaste smartfånarna. En del är gratis.
Fast det är ju klart att man inte kan gå omkring med en modern telefon och mäta ljuset om man har en klassiker till kamera hängande runt halsen. Själv köpte jag en Zeiss Ikon Ikophot att använda när jag fotograferar med min Contax II. Det ser mycker mer ståndsmässigt ut.
Likadan som på min bild tidigare i trådenÄr man så där omodern som jag och saknar smartfåne, såg går det bra med en liten Weston Master II, köpt på ebay för 5 pund, som nu skall kalibreras.
Själv köpte jag två Industar 61 av samma säljare för att ha till min Leica Cl och Panasonic G3 Gillar din kult - 240:a! Har haft många gamla Volvo genom åren, PV, Amazon, 140, 240, 940 m fl
En P1800 skulle jag inte säga nej till och en Jaguar kan jag nog bara drömma om Det flamrandiga underlaget är bara reflektionen av pianots träådring.Snyggt med det flamrandiga underlaget. Hur fick du fram det? Gillar också Volvo, haft många, Amazoner, 140, 240, tom P1800-61 och nu 740-91, men också två gamla jaggor i garaget.
samma som alltid säljer massor av kameror från Ukraina.
Köp inte en sen Kiev! Hade en Kiev 4 med exponeringsmätare från 80-talet, undermålig kvalitet, speciellt slutargardinen hakade upp sig och var otät.Photobuc? Har köpt En Lubitel och ett Helios 44 av honom. Grymt bra snubbe. Mycket fina grejer. Säg gärna vilken av zorki/FED du föredrar när du provkört dem båda. Är lite sugen på en (två?). Dessutom sneglar jag mycket på Kiev 4a. Sååå vackra kameror...
Köp inte en sen Kiev! Hade en Kiev 4 med exponeringsmätare från 80-talet, undermålig kvalitet, speciellt slutargardinen hakade upp sig och var otät.
Kiev-kameror från 1980-talet bör man nog undvika, men de från 1950-talet håller bättre kvalitet. Från 1960-talet och framåt sjönk kvaliteten. Jag ger inga närmare årtal eftersom jag inte har dem i huvudet, men den som är intresserad kan på nätet lätt hitta initierade texter om Kiev-kamerornas kvalitetsutveckling.