Erik,
Jag är övertygad om att du i grunden är en trevlig prick och att du har mycket kunskap att dela med dig av.
Dina inlägg här är dock ofta svåra att förstå och onödigt aggresiva.
Det gör att det blir besvärligt för oss som läser denna intressanta tråd att följa diskussionen. Jag ber dig, kan du inte försöka att tänka igenom lite innan du trycker på "Skicka svar", please.
Jag, precis som de flesta andra, som följer denna tråd vill gärna bilda oss en upffattning om 50Ds prestanda. Vi kollar på Mikaels tester, läser andra tester på nätet och tidningar (när de väl publiceras). Tillsammans får vi då ett underlag för att dra våra egna slutsatser. Jag tror alla är medvetna om att jämförelser av den här typen alltid är vanskliga och att det inte finns någon absolut sanning.
Eftersom du nu själv har både en 40D och en 50D vore det ju kanonbra om även du kunde lägga ut ett par testbilder här i tråden. Då kan vi kan få ytterligare information att grunda våra egna slutsatser på.
Personligen skulle jag gärna se några ISO 1600 bilder tagna i hemmiljö och glödlampsbelysning. Har du möjlighet att fixa det skulle jag bli jätteglad.
Med hopp om att den här tråden kan fortsätta i en positiv och vänskaplig anda.
Anders Jonsson