Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
En bra artikel om jobbet som fotograf !
- Trådstartare nicotin
- Start datum
Sladdfantomen
Aktiv medlem
Det var ju en riktigt bra artikel, det är ju sorgligt att det ser ut som det gör för dom som vill leva på sitt fotograferande...
Tank för länken!!
Tank för länken!!
eskil23
Aktiv medlem
1000 kr för en bild med exklusiva rättigheter eller 4000 kr för ett tidningsomslag tycker jag är rimliga priser. Jämför med vad andra konstnärer tjänar på det dom gör. Problemet är inte priset. Problemet är att man måste göra minst ett sådant jobb om dagen för att tjäna anständigt med pengar, och den efterfrågan finns inte.
Martin Källerman tjänar inte särskilt mycket mer på varje Rocky-strip han gör, men han kan sälja en strip om dagen varje dag i månaden.
Martin Källerman tjänar inte särskilt mycket mer på varje Rocky-strip han gör, men han kan sälja en strip om dagen varje dag i månaden.
iSolen.se
Guest
Det var ju en riktigt bra artikel, det är ju sorgligt att det ser ut som det gör för dom som vill leva på sitt fotograferande...
Tank för länken!!
Intressant. Men varför jobba gratis alls, och...så länge?
Michael f8
Aktiv medlem
Du läste inte artikel alls?
Michael - Som skickar med en miniräknare -
Skickat från min Facit C1256
Michael - Som skickar med en miniräknare -
Skickat från min Facit C1256
Abe Normal
Aktiv medlem
Väljer man att jobba som fotbollsspelare, konstnär, fotograf, skådespelare, dansare etc så ser det ut så här, det är inget nytt. Vill man ha ekonomisk trygghet skall man bli ingenjör eller distriktsläkare…som sagt, inget nytt under solen.
Kollade precis på hennes hemsida, för mig är det mycket ‘bruksbilder’ för tidningar och det är lätt att förstå att det är tufft. Samtidigt så har det förmodligen ALDRIG konsumerats så mycket bilder som idag och förmodligen har det heller aldrig funnits så många fotografer…
/Ulf
Kollade precis på hennes hemsida, för mig är det mycket ‘bruksbilder’ för tidningar och det är lätt att förstå att det är tufft. Samtidigt så har det förmodligen ALDRIG konsumerats så mycket bilder som idag och förmodligen har det heller aldrig funnits så många fotografer…
/Ulf
ErlandH
Aktiv medlem
...det är ju sorgligt att det ser ut som det gör för dom som vill leva på sitt fotograferande...
Så ser det nog ut för alla som vill leva på "fria yrken". Det är svårt att etablera sig och tjäna en lön som man kan leva på, oavsett om det är som musiker, skribent eller fotograf man vill frilansa.