Jag vet inte var jag ska börja riktigt!
Jag ser denna t-shirt ENDAST som antireklam. Den är helt och hållet riktat MOT alkohol.
Hade jag varit en fotograf som inte står för vad barnen har på sig så skulle jag hellre se att jag ber om att få hoppa över fotograferingen, om nu barnen har budskap jag inte kan förlika mig med.
Om jag nu inte kan ta den konflikten där. Eller gå till skolledningen och berätta vad jag tycker och antingen får han ta av sig t-shirten, eller fotningen blir försenad, eller inställd.
Men denna t-shirt är i mitt tycke en humoristisk antireklam, visst kan den tolkas olika av olika personer, men det kan ordet "Idiot" också göra.
Men det hela kan ju vara ironiskt menat, visst, men det är inte upp till fotografen att tolka.
Under den tiden när det var fult att gå runt i svenska flaggan på t-shirt i sverige (är väl i många fall fortfarande) så hade vi en utlänning i kommunen som allt som oftast hade en på sig.
Jag tolkade det som att han var stolt att vara svensk, ville visa att satt den på en uppenbart utländsk kille så var det ingen som reagerade. Det var det givetvis inte heller, alla bara log, tyckte det var trevligt. Han måste tycka vi var idioter.
Men säg så här då. Om en tonårsflicka kommer till fotografen och är lite störig (usch, tonårsflickor som är störiga är hemska), och kanske är jag tjej och fotar.
Som hämd skulle jag antingen redusera, eller bygga på hennes bröst, beroende på hur hon var skapt.
Vore det för grymt? Vore inte det skitkul? Och skicka ut det till hela skolan! Troligen skulle Sverige rasa. Först är det en tjej som blir antastat, sedan hennes bröst och dessutom i hämndsyfte!
Men kaxig pojke får man göra som man vill med, för att "knäppa honom på näsan".
Fotografen är anställd för att fota, inte tolka t-shirts. Vill man visa sin överläsenhet så kan man polisanmäla t-shirtbäraren och få sin makt visad.
Jag blir rent av skitförbannad av att någon kan tolka detta som alkoholreklam OCH att man retusherar bort den. Men det mest djävliga är att det kom dit en nalle.
Kan man då inte göra liknelser som att en fotograf som är kommunist, moderat eller annat sätter dit reklam han vill ha där. Som hämnd bara!
Vore inte det väldigt roligt?
Jag menar, när slutar det bli roligt?
Visst kan jag skratta lite åt hämnden, men inte att den blev allvar och utskickad till samtliga elever. Sånt får stanna vid en viss spridning.