Tony johansson
Aktiv medlem
Så långt jag förstått det, är det årsskiftet som gäller.Är det årsskiftet som gäller fortfarande?
Jag har ett par saker kvar jag skulle vilja skaffa innan dörren stängs.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Så långt jag förstått det, är det årsskiftet som gäller.Är det årsskiftet som gäller fortfarande?
Jag har ett par saker kvar jag skulle vilja skaffa innan dörren stängs.
Du vet att man kan ta av viewfindern på Z? Då är det väldigt lätt att göra rent ögonsensorn.
Oh, hoppas du hinner dåDet är väl årsskiftet det är sagt. Får hoppas dom skjuter upp brexit igen... Så man hinner beställa sig en A7SIII
Sony A7RIV
Menar du ögonmusslan? Eller går det verkligen att ta av sökaren?Du vet att man kan ta av viewfindern på Z? Då är det väldigt lätt att göra rent ögonsensorn.
Om man räknar bort skatterna (sales tax resp. moms) så blir jämförelsen 28000 kr i USA mot 36800 i Sverige. Ganska stor skillnad men inte extremt stor.Jag har koll på att frihandelsavtalet är den stora grejen, men det verkar som om Sony är ovanligt dyra i Sverige ändå. B&H verkar i NY så de lägger på 8,875% sales tax om du handlar i butik eller bor i samma stat så ungefär 30500 kr. Fortfarande en bit till 46000 kr.
Ber om ursäkt för att jag går off-topic.
Jag har testat, första gången kom varan, en Gimbal. Men det kom ingen info om leverans, kollinr och de svarade inte. 2 veckor kom den. Billigast i Europa.Finns tydligen en uppsjö av butiker med samma upplägg som E-infinity. Hittade denna butiken som säljer listad glugg för ytterligare en lusentapp billigare än E-infinity.
Någon som har handlat från eglobalcentral !?
Förefaller att det är en butik som bör undvikas.Jag har testat, första gången kom varan, en Gimbal. Men det kom ingen info om leverans, kollinr och de svarade inte. 2 veckor kom den. Billigast i Europa.
Andra gången, ett objektiv, visade saldo under hela tiden, efter 2 veckor inget paket, efter mail fick jag info att den restade...trots saldo på hemsidan. Efter ytterligare en vecka med saldo på hemsidan så avbeställde jag och la ordern hos E-infinity.
Billigt men lite schansning trir jag.
Har handlat från dem ett flertal gånger utan problem.Finns tydligen en uppsjö av butiker med samma upplägg som E-infinity. Hittade denna butiken som säljer listad glugg för ytterligare en lusentapp billigare än E-infinity.
Någon som har handlat från eglobalcentral !?
Hm, nu blir jag konfunderad . Har du läst Third eye:s erfarenhet ovan av att handla från dom !?Har handlat från dem ett flertal gånger utan problem.
Beställde du från eglobalcentral !? Kom gärna med en uppdatering hur det gick sedan, i s f .Beställde i går ( R5 + 24-105/4 ) och fick besked med serienummer ( foto ) att beställningen är färdigbehandlad. Hoppas att det inte är en retur eller ompackad demokamera
/Stephan
Nej, det skulle jag aldrig göra. Beställde från e-infinity.uk (som tråden handlar om).Beställde du från eglobalcentral !? Kom gärna med en uppdatering hur det gick sedan, i s f .
Nej, det skulle jag aldrig göra. Beställde från e-infinity.uk (som tråden handlar om).
Har handlat från e-infinity ett antal gånger utan några som helst problem så jag är nöjd. Däremot valde jag UK (£) och inte EU (€) som hade blivit 1000:- dyrare.
/Stephan
Ja, jag har också handlat lire från E - infinity nu och jag känner mig också helt nöjd. Tänkte bara tipsa om den andra sajten, då den listade produkten är en lusentapp billigare än på E-infinity. Får kolla upp deras Engelska sajt också.Nej, det skulle jag aldrig göra. Beställde från e-infinity.uk (som tråden handlar om).
Har handlat från e-infinity ett antal gånger utan några som helst problem så jag är nöjd. Däremot valde jag UK (£) och inte EU (€) som hade blivit 1000:- dyrare.
/Stephan
Synd att jag inte kände till det innan jag beställde min D850, min Sony RX100 M5A, mitt Tamron SP 15 - 30 (G2) och nu mitt Tamron SP 70 - 200 (G2).det kan löna sig att jämföra Kashashop på Ebay, som är E-infinity, men ibland bättre priser.
...tror jag har drabbats av köpdjävulen .
Jo, men så är det ju.vi har ett fönster med möjligheter som sakta stängs
Det enda jag ursprungligen tänkt att köpa, var mitt D850 hus. Kan konstatera att det blivit lite mer än så ja , men som du (återigen) skriver, det är en möjlighet som är på väg att försvinna. Sedan lär det väl inte bli några ytterligare inköp de närmsta 100 åren, eller så.Och om man ändå haft en plan att skaffa vissa saker, så är det svårt att låta bli.
Så är det ju defenetivt. Vet inte hur mycket jag sparat på det jag köpt (hittills), men jag tror inte att 15 lusentappar är (mycket), i överkant...Det rör sig om ganska mycket pengar i skillnad.