Bokeh
Aktiv medlem
Jag har bara positiva erfarenheter av e-bay, jag har handlat mycket via dom genom åren.Har någon erfarenhet av e-bay?, ser att det finns nyförsäljning av exempelvis kameror till e-infinty priser där också.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jag har bara positiva erfarenheter av e-bay, jag har handlat mycket via dom genom åren.Har någon erfarenhet av e-bay?, ser att det finns nyförsäljning av exempelvis kameror till e-infinty priser där också.
8000:- kan man ha roligt för, grattis.Då har jag gjort min första beställning från E-infinity. Beställde en Nikon D780 + kitlins + minneskort. Fick leverans 8 dagar efter att orden lades. Mycket bra uppdateringar hela vägen och till och med ett foto på prylarna innan de lämnade butiken. Drygt 8000.- billigare än om jag handlat i Sverige. Mycket nöjd.
Min Nikon Z6 kamera har fått konstiga fel, köpt från E-infinity.
De ber mig skicka in kameran på reparation här i sverige och så ska jag höra av mig till dem när jag vet konstnaden för reparationen.
Har skickat in kameran till Nikon, men ej hört från Nikon än. Det har gått runt 2 veckor.
Det var bara damm på "ögon" sensorn vid viewfindern. Så antar att man får hålla på rengöra den då och då. E-infinity betalade dock för rengöringen efter att jag bifogat kvitto från Nikon. Betalades in till mitt paypal konto.Får man fråga vilka konstigheter din Z6 har ? Min är ett år nu men inte märkt några ännu !
/ Niclas
Inte så konstogt. HK och Storbritannien har historiska band och genom dessa kan Storbritannien importera utan vare sig moms eller tull till England. Då grejerna sedan redan befinner inom unionen, kan dom skicka vidare utan att tull och moms läggs till.Vet inte hur man lyckas sälja exkl.moms till privatpersoner i eu såvida det inte skickas direkt från hk.
Dyra mellanhänder är en trolig delförklaring, men den mesta skillnaden beror förmodligen på nåt slags frihandelsavtal mellan Storbritannien och Hong Kong.
USA har ingen moms, men olika delstater har försäljningsskatt som varierar i storlek. Är USA-priset du hittade med eller utan skatt?
Du vet att man kan ta av viewfindern på Z? Då är det väldigt lätt att göra rent ögonsensorn.Det var bara damm på "ögon" sensorn vid viewfindern. Så antar att man får hålla på rengöra den då och då. E-infinity betalade dock för rengöringen efter att jag bifogat kvitto från Nikon. Betalades in till mitt paypal konto.
Du kan ju inte räkna på amerikansk sales tax när vi betalar moms i Sverige, som är betydligt högre. Sedan gör det till saken att USD:n sjunkit mot SEK på senare tid, vilket ökat skillnaden. Det verkar även som att kameran prissänkts lite. Min upplevelse är också att priserna sätts ned en del luft för kampanjer, så periodvis är de ofta billigare än normalpriset. Man verkar generellt vilja hålla upp det senare och köra cashback, helgkampanjer o dyl istället för att hålla på och priskonkurrera sig till döds, vilket nog är naturligt med tanke på den förändring marknaden gått och går igenom.Jag har koll på att frihandelsavtalet är den stora grejen, men det verkar som om Sony är ovanligt dyra i Sverige ändå. B&H verkar i NY så de lägger på 8,875% sales tax om du handlar i butik eller bor i samma stat så ungefär 30500 kr. Fortfarande en bit till 46000 kr.
Ber om ursäkt för att jag går off-topic.
Du kan ju inte räkna på amerikansk sales tax när vi betalar moms i Sverige, som är betydligt högre. Sedan gör det till saken att USD:n sjunkit mot SEK på senare tid, vilket ökat skillnaden. Det verkar även som att kameran prissänkts lite. Min upplevelse är också att priserna sätts ned en del luft för kampanjer, så periodvis är de ofta billigare än normalpriset. Man verkar generellt vilja hålla upp det senare och köra cashback, helgkampanjer o dyl istället för att hålla på och priskonkurrera sig till döds, vilket nog är naturligt med tanke på den förändring marknaden gått och går igenom.
Är det årsskiftet som gäller fortfarande?
Jag har ett par saker kvar jag skulle vilja skaffa innan dörren stängs.