Fler kommentarer påA7Riii. Besvikelse över displayen och idag var det inte ens soligt. Det är alldeles för låg upplösning och varför är det så dålig dynamik? Känns snabbare än A7Rii.
Provade att ta en bild från avstängd kamera. Det tar 1,5 eller 2 sekunder inte några tiondelar som någon sa. Körde min D850 parallellt, den tar bilden direkt.
Gillar påknappens placering men det kanske inte är så konstigt; samma som på Nikon.
Gillar också kontrollratten på baksidan, snurra och trycka. AF-joysticken funkar också som man vill. Kameran var uppsatt så jag hade ansiktsfokus på vänstra AF-knappen och ögonfokus på den högra. Dvs man måste inte göra några ändringar utan man flyttar bara tummen. Bra sony! Dioptriinställning funkade för mig, har minus 2 i synfel.
Sökaren är stor. Bra!
Batteriproblemet verkar vara löst. 700 bilder och det var ungefär halva batteriet kvar så man kan väl gissa att det blir i alla fall 1000 bilder.
Varför i hela världen har den två SD-läsare...med olika hastighet?
Lättare att hantera än A7Rii. Är den större eller minns jag fel?
Med Canons 70-200/2.8 och metabones adapter verkar allt funka sånär som på fokus under filmning eller så, något jag ändå inte använder. Med det objektivet känns kameran väldigt liten, tog hela vikten med vänsterhanden.
Fullt med bra kontakter, tex USB-C. Men ingen nätverkskontakt eller missade jag den?
10 bilder per sekund, mer än jag behöver, rasslar på bra. Borde det inte gå snabbare om man byter till elektronisk slutare? Inställning?