Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ditt nästa objektivköp?

Produkter
(logga in för att koppla)
35L måste det nog bli. Jag har Sigman 30/1.4 som faktiskt är skitbra och som jag gillar stenhårt, och tester säger ju att skillnaden mot Sigman inte är så stor, ändå känner jag att det lär bli Canons 35:a, är det det som kallas L-feber?

För mig som fick hem min Canon EOS 450D med kitobjektiv igår, så blir det nog en EF 50/1.8 II till att börja med härnäst.

Skickar efter ett 16-35/2.8L II från B&H i dagarna. Tittade först på ett EF-S 17-55 som fått fina omdömen, men funderar på att köpa nya 5D (om det kommer en sådan) och då duger inte EF-S.

Ett EF 70-200 2,8 känner jag mig rätt sugen på. Ett tele är jag definitivt i behov av då jag inte har tillgång till någon längre brännvidd än 105 millimeter just nu. Alternativet är väl ett Canon 28-300 3,5, men har inte de pengarna för tillfället.

Canons 180 Makro för insekter skulle vara coolt. Eller räcker 100 Makrot? Någon som haft båda eller har rekommendationer?
/Tomas[/QUOTE]

Har inte bestämt mig men även här lutar det åt ett Canon 180mm Makro. Jag hade ett Tamron 180mm 3,5 för 2år sedan som var bra...ja, tom mycket bra. Tror dock canons modell är ett ytterligare snäpp vassare. Synd att den kostar så mycket.
Mvh Thomas

Jag skulle vilja ha EF 300/2.8L i kombination med 2x-extendern. Men i väntan på lotterivinsten så blir kanske EF 35/1.4L mera troligt nästa köp...

Canon EF 70-200/4,0 L USM är nästa sak på listan - Gamla skit sigman åker ut snart, IS är för dyrt och stativ har likssom aldrig hindrat mig förr.... Ett 2,8 hade varit trevligare, men det är helt enkelt för dyrt.

Snart börjar inomhussportsäsongen och hade jag obegränsat med pengar skulle jag köpa en 200/2 ... man kan ju alltid drömma om den där lotterivinsten. :)

Så fort jag skrapat ihop slantarna blir det ett 70-200/4,0 eller ett 100-400.

Kan hända att ett vidvinkel övervägs också.

Har väl min lilla önskelista:

1. 70-200 4L USM
2. 24-70 2,8L USM
3. Efterträdare till 5D

Allt lockar, förutom priset... ;)

/Carl

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar