Linmajon
Aktiv medlem
Jag gjorde exakt en sådan resa i Juni förra året. Jag vet också att det är lättare sagt än gjort att få butiken där att 'lägga undan' ett hus. Varför ska de göra det om den säljer som smör? Jag kollade upp det innan eftersom jag ev. ville köpa en D60 då.jojje2 skrev:
http://www2.reseguiden.se/media/sys...3&stad=NYC&page=sokresultat&layout=reseguiden
Mats: Ingen tvingar dig att åka till USA och köpa en kamera. Jag berättar vad man kan göra och påpekar prisskillnader. Sen är det upp till var och en att överväga för- resp. nackdelar. Personligen anser jag att det är värt det.
Om man ska resonera som du gör, så måste man ta hänsyn till mat och transport till/från flygplats etc. Men man ska inte glömma att man dessutom är på semester i så fall. Dessutom behöver man inte sova över i New York om man inte känner för att ha semester. Man kan åka till affären och tillbaka till flygplatsen samma dag…
Dessutom är det väl ganska självklart att man kollar upp att kameran finns hemma och att de kan lägga undan en, innan man åker… annars är man väl inte så smart.