marcus hev
Aktiv medlem
Med risk för att diskussionen hamnar fel.
Jag funderar på att sälja min HB 501CM och köpa mig en digitalsystem ist , och har några frågor:
1)Hur är det egentligen ställt med dagens digitala systemkameror ger de samma bildkvalite som de analoga?
2) Hur "bra" kamera får man för ca 15.000?
3)Vilka nackdelar finns det med digitala kameror som ni ser det?
Jag vet att man kan köpa digitala bakstycken till HB , men jag skulle helst vilja ha en lite "smidigare" kamera fast med bibehållen bildkvalitet - Är det möjligt?
Hur blir kvaliten på bilderna om man låter proffslabben skriva ut dem i 40x50 cm, går det över huvudtaget att jämnföra med den kvalite jag får med min HB?
Ungefär vad får man betala för en svartvit 40x50 bild tror ni?
Många frågor kanske men jag hoppas att några av dem blir besvarade.
marcus
Jag funderar på att sälja min HB 501CM och köpa mig en digitalsystem ist , och har några frågor:
1)Hur är det egentligen ställt med dagens digitala systemkameror ger de samma bildkvalite som de analoga?
2) Hur "bra" kamera får man för ca 15.000?
3)Vilka nackdelar finns det med digitala kameror som ni ser det?
Jag vet att man kan köpa digitala bakstycken till HB , men jag skulle helst vilja ha en lite "smidigare" kamera fast med bibehållen bildkvalitet - Är det möjligt?
Hur blir kvaliten på bilderna om man låter proffslabben skriva ut dem i 40x50 cm, går det över huvudtaget att jämnföra med den kvalite jag får med min HB?
Ungefär vad får man betala för en svartvit 40x50 bild tror ni?
Många frågor kanske men jag hoppas att några av dem blir besvarade.
marcus