sagan
Avslutat medlemskap
Peter_o skrev:
Men vad är rätt och riktigt...
det är väl att ärligt förklara hur man gjort sitt fotografi, helt enkelt..värderingen av fotografiet är ju upp till var och en
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Peter_o skrev:
Men vad är rätt och riktigt...
henab skrev:
En intressant parallell är musikbranchen och dess utveckling. Idag är det väl ingen som tycker musik gjord med hjälp av datorer är sämre än enbart analog. Det är bara olika verktyg. Men vi fotografer lär väl också nå dit snart som jag förutspådde i mitt första inlägg
Krille skrev:
Ja, det är märkligt hur många som tar den här diskussionen som ett påhopp på Photoshop. Jag kritiserar inte för ett ögonblick Photoshop eller användandet av bildbehandlingsprogram för att retuschera sina bilder, inte heller omfattande manipulering. Det enda jag önskar är att man anger i sina bilder om något lagts till eller dragits ifrån.
crs skrev:
Jag har jobbat med photoshop dagligen i säkert 6år och förra veckan framkallade jag min första bild i mörkrummet (sedan högstadiet). Jag var helt överlycklig och kunde inte tänka på annat på flera dagar. Visst hade jag säkert kunnat fixa den bättre i ps. men det är inte det jag är ute efter.
barret skrev:
Om jag åker till Kolmården och plåtar ett sjölejon och klistrar in den i ett vinterlandskap och visar upp den stolt och säger att jag är naturfotograf, så har jag bara gjort naturen en riktig björntjänst. Folk tänker i gemen: Ja sjölejonen tycks ha det riktigt bra... M.a.o. enligt min mening har detta inget med naturfoto att göra, men kan skada för de riktiga naturfotograferna.
berga skrev:
Håller fullständigt med dig, men vi blir lyckliga på olika saker och fotografi kan inte definieras som något som är kul. Jag menar somliga tycker att Photoshop är kul och är lyckliga i flera dagar efter att ha efterbehandlat en bild i PS, och då måste väl det också vara foto.