Annons

Digital Leica

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: pris på Leica..

sagan skrev:
Och var har du den statistiken?
Du kan ju prova med att försöka hänga med litet själv, följa med litet grann bara i motorpressen eller leta på rost+bilar på nätet så kommer du att finna tillräckligt mycket statistik.
Det är så, Japanska, Koreanska och Amerika bilar leder rostligan. De byggs inte för att vara så länge. Sedan kan du ju öppna ögonen och titta dig omkring på bilarna på gatan/vägen.
Us

Oroa dig inte för det, jag hänger med alldeles utmärkt, tack.
Jag tittar mycket på bilar, program om bilar/biltester, och mina iaktagelser stämmer inte alls med dina..inte på långa vägar.

Så har du ingen relevant/trovärdig statistik att visa upp så ger jag inte mycket för dina påståenden.

sagan skrev:
Oroa dig inte för det, jag hänger med alldeles utmärkt, tack.
Jag tittar mycket på bilar, program om bilar/biltester, och mina iaktagelser stämmer inte alls med dina..inte på långa vägar.

Så har du ingen relevant/trovärdig statistik att visa upp så ger jag inte mycket för dina påståenden.
Här är ju en sida du kan titta på t.ex. Det är korrosionsinstitutet som gjort den. Det finns mycket mer om du söker.

http://www.geveko-industri.com/sv/a51korr.html

Där hittar jag en Nissan Primera som fått samma betyg som Mercedes C-klass och BMW 3-serie.

Nissanbilen ligger i en betydligt lägre prisklass.

sagan skrev:
Där hittar jag en Nissan Primera som fått samma betyg som Mercedes C-klass och BMW 3-serie.

Nissanbilen ligger i en betydligt lägre prisklass.
Synd att du inte hittade Mazda 626, Honda Accord, Toyota Corolla, Mitsubishi Colt och Laser samt Crysler Voyager (jag talade om Japanska, Koreanska och Amerikanska bilar). De ligger i bottenligan samtliga.
Det gick inte heller för dig att hitta SAAB, Audi, Volvo eller Golf i toppen.
Men du bygger ju tydligen din egen passande värld. Det må du göra fritt, men fråga inte efter statistik när du inte kan läsa den objektivt.
Dessutom - vad i helvete har priset med saken att göra, det var inte det som diskuterades.
Us

Senast ändrad:
Jag påvisade det jag sagt hela tiden, du betalar många gånger mer för märket mer än för kvalitetsskillnader.

Den amerikanska bilen i botten där är väl ett bevis på det om något..ingen billig bil direkt.

Det visade oxå att det visst finns relativt billiga Japanska bilar som kan konkurera med dyra tyska bilar vad gäller rostmotstånd, vilket var det jag hävdade.

Sen att det oxå finns dåliga Japanska bilar har jag inte förnekat...precis som det finns dåliga tyska bilar.

Menar du att Crysler är ett märke man "betalar för"? Lura mig inte att skratta. Det har aldrig varit ett statusmärke. Nä, Kim, det är arbetsdag om ett par timmar, godnatt.
Us

Din poäng har inte gått fram för du hade ingen. Man får vad man betalar för och att förbättra en bra sak är dyrt, mycket dyrt. Skall du t.ex.ha en Canonglugg som kan mäta sig med Leicas motsvarande är prisskillnaden liten.
Du påstod dig vara väl påläst i motorvärlden men hade missat ett stort diskussionsämne.
En sak blir inte bättre för att du råkar inneha den. Redan för halvtannat år sedan påstod du att digitalt var bättre, skarpare etc än film. Var fanns statistiken och utredningarna då? Jodå de fanns och visade helt klart motsatsen.
Kom till verkligheten, inget föremål blir bäst för att du har det. Lika litet som det blir det för att jag har det. Men det insåg jag redan när jag var barn.
Och jag kan lätt leva med det - utan några som helst besvär.
Us

Sen natt ser jag...

Dags för ett bilforum?

För övrigt tycker jag Leica:s nya ser ut som en kamera ska se ut.

Men jag väntar på en Konica Hexar i digital version. Nästan lika bra som Leica men lite billigare?

Senast ändrad:
Ja fy tusan, satt och laddade ner uppdateringar till operativsystemet. Och så kom det där igång......isch. Skulle skötts via vanlig mail såklart.......även när jag vaknade ett par timmar senare. Men visst verkar Leican fin, hoppas de har hållit fanan högt som (nästan) alltid beträffande optiken. Det finns en smärre plump i protokollet med en kompaktkamera vill jag minnas.
Us

Alfons2 skrev:
Vad avses?

Sökaren kanske?
Minns inte säkert, det var ett av FOTO:s årliga test av kompakter där en dyr (givetvis) Leica inte fick toppbetyg. Har för mig att det var optiken men kan minnas fel. Läste inte sååååå noga, jag var ju inte spekulant.
Us

Sonnaren skrev:
Men visst verkar Leican fin, hoppas de har hållit fanan högt som (nästan) alltid beträffande optiken. Det finns en smärre plump i protokollet med en kompaktkamera vill jag minnas.
Us

Deras förra digital som man tillverkar tillsammans med Panasonic är ju tyvärr ingen höjdare, det är dock inte det optiska som spökar utan annat...

Hoppas att man med tanke på priset på denna lyckas bättre, annars så blir den bara en gimick.

Larsa

Tänk om den hade haft stor sensor (typ 10D), riktig mätsökare och utbytbara objektiv...det var vad jag skulle vilja sett från Leica.

Linmajon skrev:
Tänk om den hade haft stor sensor (typ 10D), riktig mätsökare och utbytbara objektiv...det var vad jag skulle vilja sett från Leica.

Men då hade den väl blivit hemskt stor eller? Menar optik mm.

Undrar vad den hade kostat, puh...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar