Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Digital Leica
- Trådstartare Calle S
- Start datum
Tackar, ska kolla om de har en hemsa...Malaka skrev:
Den var också sjukt snygg Calle! Helmers HiFi i gbg är en hejare på rullbandare om du behöver nåt.
Malaka
Aktiv medlem
Malaka
Aktiv medlem
Sant, sant..Jag har ingen koll på sånt där egentligen så det var lite förhastat kanske..Silverlod skrev:
Usb 2 400 mBIT, Firewire 450 Mbit. Så stor skillnad är det inte. Usb är ett båttre och lättare protokoll.
//Erik Å
Grejen är väl att CF-kortets hastighet sätter gränsen.Malaka skrev:
Sant, sant..Jag har ingen koll på sånt där egentligen så det var lite förhastat kanske..
//Erik Å
Calle S skrev:
Btw, någon som har en gammal Revox liggande? Helst en PR99, men en B77 går oxå bra. Inte ryssdesign, men fasiken vad cool!
Nu snackar vi. Pr 99 var alltid drömmen. För att inte snacka Studex. Men man fick nöja sig med farsans A77:a. Inte illa det heller.
Å dä ska va MKII mä digitalräknare.froderberg skrev:
Nu snackar vi. Pr 99 var alltid drömmen.
Linmajon
Aktiv medlem
Wooahh!! Helt brutalt snygg! Hade själv en Sonyrullbandare och spelade in Poporama varje Onsdag...men en Revox var ju ultimata drömmen. Skulle tro att en sån i gott skick kostar drygt en hel förmögenhet idag...typ.Calle S skrev:
Det sade väl Minolta om sina sökare i 7-serien också och de är outhärdliga.
Håller med, den är ju verkligen läcker!
Btw, någon som har en gammal Revox liggande? Helst en PR99, men en B77 går oxå bra. Inte ryssdesign, men fasiken vad cool!
Linmajon
Aktiv medlem
Hmmm...finns några på Ebay. Inte helt billiga men det går faktiskt att köpa om man är entusiast. Off topic?
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3367186540&category=19604
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=3367186540&category=19604
.Z.
Aktiv medlem
Calle S skrev:
....förresten så ringer varningsklockorna: Den har EVF.
Har svårt för att tro att dom lockar några M-ägare med en EVF, om nu kameran ändå blir dyr så kunde dom väl kostat på en riktig genomsiktssökare med paralaxkompensation!
Senast ändrad:
EVF?
EVF? vad betyder det? egen-vevnings-fokus? eye-view-finder? eller elektronisk-vinkel-fräs?
Snälla skriv gärna ut forkortningar och använd svenska termer om de finns.
EVF? vad betyder det? egen-vevnings-fokus? eye-view-finder? eller elektronisk-vinkel-fräs?
Malaka
Aktiv medlem
Re: EVF?
Det blir lite "off topic" här.. men i internetforum och dylikt där vi inte behöver bry oss om att vara alledes språkligt korrekta så är det väl ändå viktigast att vi förstår varandra? Visst elektronisk sökare funkar också men jag tror inte att det varken gör förståelsen oss emellan bättre eller berikar svenskan i någon hög grad. Så tror jag och vill med detta INTE starta någon debatt om forumspråk, särskrivningar och annat larv.
Mvh Erik Åsberg
froderberg skrev:
Det blir lite "off topic" här.. men i internetforum och dylikt där vi inte behöver bry oss om att vara alledes språkligt korrekta så är det väl ändå viktigast att vi förstår varandra? Visst elektronisk sökare funkar också men jag tror inte att det varken gör förståelsen oss emellan bättre eller berikar svenskan i någon hög grad. Så tror jag och vill med detta INTE starta någon debatt om forumspråk, särskrivningar och annat larv.
Mvh Erik Åsberg
Malaka
Aktiv medlem
froderberg skrev:
Nu snackar vi. Pr 99 var alltid drömmen. För att inte snacka Studex. Men man fick nöja sig med farsans A77:a. Inte illa det heller.
Apropå fikonspråk..
//Erik Å
Re: EVF?
Tänkte väl det
EVF betyder Electronic View Finder. Nu vet du det. Svensk översättning kan du väl använda själv.
Använder du dig av förkortningen SLR ibland? TTL? PFK? TV? USB?froderberg skrev:
Tänkte väl det
EVF betyder Electronic View Finder. Nu vet du det. Svensk översättning kan du väl använda själv.
Malaka
Aktiv medlem
Re: Re: EVF?
Till Magnus försvar så har jag faktiskt sett att han försöker driva igenom användandet av förkortningen ESR istället för SLR..Calle S skrev:
Använder du dig av förkortningen SLR ibland? TTL? PFK? TV? USB?
Tänkte väl det