Annons

Digital Leica

Produkter
(logga in för att koppla)
Äh...det kan så mycket mer..de gör massa snygga saker..en del ruskigt fula oxå, som 707/717 exempelvis.

Jag hatar verkligen allt vad EVF heter, men just nu är det något som Tobbe kan tänka sig. Så fruktansvärt snygg digital har jag inte sett, Någonsin!

Calle S skrev:
Btw, någon som har en gammal Revox liggande? Helst en PR99, men en B77 går oxå bra. Inte ryssdesign, men fasiken vad cool!

Nu snackar vi. Pr 99 var alltid drömmen. För att inte snacka Studex. Men man fick nöja sig med farsans A77:a. Inte illa det heller.

NEJ...

Varför elektronisk sökare...:-( I och för sig så verkar 2:an ha bättre data än 1:an MEN..1:an är alldeles för brusig...hoppas att Leicas tekniker lärt sig av läxan...Brusiga bilder vill ingen ha..(Därför köpte jag Cannon 300D och ersatte min Digilux 1).

Calle S skrev:
Det sade väl Minolta om sina sökare i 7-serien också och de är outhärdliga.

Håller med, den är ju verkligen läcker!

Btw, någon som har en gammal Revox liggande? Helst en PR99, men en B77 går oxå bra. Inte ryssdesign, men fasiken vad cool!
Wooahh!! Helt brutalt snygg! Hade själv en Sonyrullbandare och spelade in Poporama varje Onsdag...men en Revox var ju ultimata drömmen. Skulle tro att en sån i gott skick kostar drygt en hel förmögenhet idag...typ.

Calle S skrev:
....förresten så ringer varningsklockorna: Den har EVF.

Har svårt för att tro att dom lockar några M-ägare med en EVF, om nu kameran ändå blir dyr så kunde dom väl kostat på en riktig genomsiktssökare med paralaxkompensation!

Senast ändrad:
EVF?

EVF? vad betyder det? egen-vevnings-fokus? eye-view-finder? eller elektronisk-vinkel-fräs?

Snälla skriv gärna ut forkortningar och använd svenska termer om de finns.

Re: EVF?

froderberg skrev:
EVF? vad betyder det? egen-vevnings-fokus? eye-view-finder? eller elektronisk-vinkel-fräs?

Det blir lite "off topic" här.. men i internetforum och dylikt där vi inte behöver bry oss om att vara alledes språkligt korrekta så är det väl ändå viktigast att vi förstår varandra? Visst elektronisk sökare funkar också men jag tror inte att det varken gör förståelsen oss emellan bättre eller berikar svenskan i någon hög grad. Så tror jag och vill med detta INTE starta någon debatt om forumspråk, särskrivningar och annat larv.
Mvh Erik Åsberg

Re: EVF?

froderberg skrev:

Använder du dig av förkortningen SLR ibland? TTL? PFK? TV? USB?
Tänkte väl det:)

EVF betyder Electronic View Finder. Nu vet du det. Svensk översättning kan du väl använda själv.

Re: Re: EVF?

Calle S skrev:
Använder du dig av förkortningen SLR ibland? TTL? PFK? TV? USB?
Tänkte väl det:)

EVF betyder Electronic View Finder. Nu vet du det. Svensk översättning kan du väl använda själv.
Till Magnus försvar så har jag faktiskt sett att han försöker driva igenom användandet av förkortningen ESR istället för SLR.. ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar