prs
Aktiv medlem
Snarare USB2: 480 Mbps...Silverlod skrev:
Usb 2 400 mBIT, Firewire 450 Mbit. Så stor skillnad är det inte. Usb är ett båttre och lättare protokoll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Snarare USB2: 480 Mbps...Silverlod skrev:
Usb 2 400 mBIT, Firewire 450 Mbit. Så stor skillnad är det inte. Usb är ett båttre och lättare protokoll.
froderberg skrev:
EVF? vad betyder det? egen-vevnings-fokus? eye-view-finder? eller elektronisk-vinkel-fräs?
Snälla skriv gärna ut forkortningar och använd svenska termer om de finns.
Calle S skrev:
Använder du dig av förkortningen SLR ibland?
Det tror jag inte om dig heller.froderberg skrev:
Men min mening var inte att vara språkpolis
I ärlighetens namn; jag skulle heller inte veta det om det inte vore för att jag har letat efter en enklare digital som komplement till min andra utrustning.Jag har foto som yrke men vet faktiskt inte vad EVF är.
Men det är ganska essentiellt med EVF tycker jag, sökaren är viktig. Kolla på mig, har den EVF är kameran utesluten för mig.Vissa förkortningar som TTL är bara att lära sig medans andra är onödiga.
Istf=I STället För.Olle skrev:
Jag håller med Larsa. Visst hade det varit trevligare om den istf EVF hade haft RF.
stranden skrev:
Såg att någon postade länk, där det stod att den "nya" Leican kan komma att kosta runt 1800 euro..
Jag vet inte hur folk som ens funderar på en sådan, men; Spenderar man över 15k+ på en kompaktkamera, enbart för att den har 'retroutseende'(vilket iofs i mina ögon är en av de fulare jag sett), då måste man vara väldigt retrofanatisk och inte titta öht på vad det är man lägger pengar på, i frågan om valuta för pengarna..
Men den kanske inte hamnar i den prisklassen trots allt, det känns ju som om den blir ytterst svårsåld, trots en hög potentioella Leica-fans..
(jag vet ju att jag hade småskrattat lite åt någon som lagt den summan på en sådan kamera..)
Malaka skrev:
tillägg:
med reservation för att det faktiskt är en bra produkt såklart..
Malaka skrev:
jag gärna lagt ner ett par tusen extra på den gär istället för Dimage A1 DSC 828 och allt vad de heter..
sagan skrev:
Leican har motsv 28-90mm..så det är väl mer aktuellt att jämföra med en Olympus C-5060WZ eller Nikon CoolPix 5400...prisskillnaden blir dramatisk...mer än dubbla priset...man får betala mycket för att det ska stå Leica på kameran.
Tja, inte tycker jag att Leica marknadsför sig så värst mycket, inte i jämförelse med Canon i varje fall.Malaka skrev:
Joo, många pengar blir det..
..De där tyska pojkarna verkar kunna det här med marknadsföring..
Sonnaren skrev:
de "tyska pojkarna". Mercedes, Audi och BMW säljer ju ganska bra även om "my Toyota is fantastic"......vad k a n det bero på??
Us
En Leica är inte en ren statuspryl för alla. Finns de som bara plåtar med en M-kamera och två gluggar.sagan skrev:
Det är väl av samma anledning man köper en Leica...eller en B&O för den delen...en statuspryl.
Calle S skrev:
En Leica är inte en ren statuspryl för alla. Finns de som bara plåtar med en M-kamera och två gluggar.
Ett gäng dokumentärfotografer t.ex.
Sonnaren skrev:
Tja, inte tycker jag att Leica marknadsför sig så värst mycket, inte i jämförelse med Canon i varje fall.
Det k a n ju vara som så att det är något mer de kan, de "tyska pojkarna". Mercedes, Audi och BMW säljer ju ganska bra även om "my Toyota is fantastic"......vad k a n det bero på??
Us
Det var en väldigt enögd syn. De här prylarna har en kvalité som går utanpå det mesta. Och kvalitet kostar pengar. Har man inte insett det måste ju prisskillnaden mellan t.ex. en plastzoom 28 - 80 och en fast 400 2,8 vara ett oöverstigligt enigma.......sagan skrev:
Det är väl av samma anledning man köper en Leica...eller en B&O för den delen...en statuspryl.
Va? En M6 med två gluggar kostar väl inte mer än vad en 10D med anständig optik som många amatörer här på FS har.sagan skrev:
Du menar att det inte finns något billigare alternativ som fungerar minst lika bra?